Uppdatering igen

Nu har jag inte bloggat på en halvmånad vilket innebär att jag har haft alldeles för fullt upp för att ha ro att sätta mig och skriva något vettigt. Så nu ska vi se om jag kan komma på hur jag tränat de senaste två veckorna...

Söndagen den 15:e kommer jag verkligen inte ihåg vad jag gjorde, förmodligen ingenting med andra ord.

16:e blev det Ki-Box i 90 min, roligt som vanligt men inte alls tillfredsställande. När man tränat thaiboxning innan kan Ki-Box lätt uppfatts som lamt... Hade planer på att gymma minns jag men lördagen den 21:e hägrade tjejvasan och kände att jag ville vara fräsch i kroppen, dvs inte lyfta så mycket vikter den veckan.

17:e bestod träningen av 60 min intensivgympa, träningsformen enligt ovanstående resonemang. Var inte den vanliga instruktören idag utan det blev Ia. Det jag kom ihåg av hennes pass var att det vare ganska lätt för att vara intensivgympa och skum musik. Nu hade hon bytt pass och hade till min glädje bl a Black Jack med Inget kan stoppa oss nu, otroligt med energi jag fick till tillhörande övningar! =)

18:e vilodag. Packning inför 1½ vecka i Lima.

19:e också vilodag. Halv dag på jobbet och sedan flyg till Bromma och tåg till Malung där jag och Hannes hämtades av Mamma.

20:e 7 km längdskidåkning. Inte åkt skidor sedan lofsdalen så behövde åtminstonde känna på skidorna inför tjejvasan. Var en hel del nysnö så gick rätt segt men hade ändå inte tänkt åka fort med tanke på dagen D den 21:e. Fick sällskap av Hannes och även Sara efter viss övertalning.

21:e Tjejvasan 3 mil, tid 2.53 min. Var hyfsat nöjd efteråt, önskade jag hade orkat staka mer. Går bra mycket fortare än diagonalåkning! Trevlig sträcka att åka men fruktansvärt trångt första 15 min, mycket folk i spåren! Sedan fick jag upp farten och låg i yttersta spåret och körde mest om hela loppet, tiden till trots!

22:e Sådan träningsvärk så jag knappt kan gå. Försöka stå med böjda ben gick inte. Intressant upplevelse. När vi spelade kort och jag skulle dela ut var det riktigt tungt i axlarna kan jag tillägga. Tog en liten promenad uppåt Bullberget men den var mest plågsam så vände efter Salabacken.

23:e Fortfarane träningsvärk. Måste fortfarande hjälpa till och lyfta respektive ben när jag ska ta på min byxor respektive lägga ena benet över det andra. Suck. Tog återigen en promenad på ca 1 h, tog mig enda upp till vattnet.

24:e Känner av träningsvärken men är ganska fräsch i kroppen ändå. Försöker åka längdskidor i spåret utanför huset men med flera plusgrader i luften och värmande sol hamnde jag en halvmeter ner i snön och med stavarna i midjehöjd så gav ganska snabbt upp den idén. Blev en promenad till vattnet igen istället, tog ca 1 h.

25:e Sjukt trött i allmänhet. Inväntar mina kollegor som jag ska åka stafettvasan med.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ojojoj, ambitiöst att komma ihåg allt som du gjorde. Jag minns inte ens vad jag åt till middag i förrgår typ. ;)

2009-03-03 @ 22:37:31
URL: http://sassycoona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0