Veckovis uppdatering

Det är precis vad de senaste inläggen varit. Segt men vet inte vart all tid tar vägen! Kommande veckorna blir dessutom mycket resor så lär väl inte bli så mycket bättre på den fronten tyvärr...

Förra lördagen tog jag mig i alla fall upp hyfsat tidigt för att springa men var riktigt segt, blev bara ca 30 min samt 15 min promenad. Min kropp tycker verkligen inte om att träna "tidigt". På kvällen blev det sedan besök av Per och Malin. Gjorde pizza i vår pizzaugn, en mycket "fyndig" julklapp från syskonen förra året, otroligt goda pizzor blir det i den iaf! =) Smirnoff och melodifestival var också inslag under kvällen.

På söndagen blev det en vilodag som fick bestå i en promenad tur och retur till Ikea-området. Tar ca 40 min enkel väg att gå, riktigt skönt väder ute!

Måndagens träningspass bestod av ett 90 min Ki-Box pass. Kul! Sedan var det intervju med gymansvarige på Friskis, Karin. Sammantaget tyckte hon jag skulle passa utmärkt som instruktör men än återstår minst en ytterligare intervju med några andra instruktörer/gymansvariga, hoppas det tycker likandant!

Tisdagen blev det 75 min cirkelfys som Karin ville att jag skulle gå på för att hon skulle se mig träna, hon har dock sett mig på andra pass innan. Gick bra, lite väl lätt pass men det var väl till sin fördel för dagens syfte! =)

I onsdags blev det ingen träning utan ett besök på Café Nilsson samt lite shopping. Dagen började bra med att jag fått ett mail från en kompis från Apollo som skickade erbjudande på diverse resor i vår. Vad sägs om Kreta en vecka för 1800 kr, hotell, transfer + flyg?! =) Hannes och jag har inte bestämt oss än men tror det kan bli en resa kring kristihimmel så vi slipper ta ledigt från jobbet för många dagar.

I torsdags blev det återigen cirkelfys 75 min men med en annan instruktör, betydligt jobbigare pass!

I fredags tänkte jag springa en runda men blev inte av. Köpte mig i alla fall äntligen ett par spinningskor så jag kan börja gå på spinning igen! Så dags nu när jag precis anmält mig till tjejvättern! I övrigt blev det en slapp kväll med pizza och senaste avsnitten av LOST och Greys.

I går var jag på gymmet i ca 90 min, sprang 10 min dit + 10 min rodd som uppvärmning. Kändes riktigt bra, skön träningsvärk i överkroppen i dag! På efttermiddagen blev det en tur till Färjestaden för att se när Lars Kristerz uppträdde i Ölands köpstad, svängigt värre! =D Måste för övrigt vara varmaste dagen på året, riktigt härligt vårväder!


Lars Kristerz på Ölands köpstad.

I dag bestod träningen av ca 46 min löpning, drygt 9 km. En förbättring på 4 min från sist men var lite piggare i benen idag. Dock inte på topp så finns några ytterligare minuter att plocka!

Min sladd till kameran fungerar äntligen igen så passar på och lägger upp lite bilder jag lyckats föra över från vistelsen i Lima vecka 9.


Vår stuga i Lima.


Det snöade mycket i början på veckan innan det började töa.


En solig dag i mitten på veckan.


Strålande skiddag i Kläppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0