Lugn söndag

Efter två vilodagar var det dags för träning på CFN igen. Lyckades övertala en kollega att gå på Gratis-passet i dag så hängde med på det som moraliskt stöd! :)

Värmde upp med massa DU samt 1000 m rodd. Sedan var det teknikgenomgång i air squat, marklyft och medball clean. Alltid bra att nöta knäböj! Sedan blev det en WOD som bestod av:

12 min AMRAP

20 squats
5 burpees
10 ryska svingar (16 kg)
15 sit ups

Resultat: 8 1/2 varv. Segast var knäböjen. Borde kanske kört svingar i full höjd men då axeln känns i ytterläget där i bland lät jag bli. Lagom lugnt pass.

Efteråt körde jag även mina rehabövningar, 30 knäböj + 20 "skuldror mot väggen".
Körde de övningarna igår också samt utåtrotation med gummiband 3 x 8.

För att det inte bara ska bli massa text lägger jag in en bild från en skidresa till Sylarna/Storulvån påsken 2008. Känns passande med tanke på all snö som faller i Stockholm idag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0