Orsa Grönklitt

Fick ett erbjudande från en kollega igår morse att följa med till Orsa Grönklitt för lite skidåkning, några som hoppat av, så befinner mig nu där tillsammans med Hannes, min kollega och hans flickvän. Gratis boende i en nybyggd stuga mitt i området, perfekt! :)

Gårdagen blev alltså en vilodag då vi åkte upp direkt efter jobbet.

Idag blev det ett förmiddagspass med längdskidåkning 18,1 km - effektiv  åktid ca 1 h 30 min. Spårmaskinen var sönder så spåren var inte jättebra men det var åkbart i alla fall. Testade mina nya RCS-skidor för första gången och jag var nog lite väl generös med fästvalla för jag hade verkligen inget glid överhuvudtaget! Har hört att de ska vara svåra att få fäste med så tog det säkra före det osäkra. Men bara vallaboden blir ledig ska jag ut och valla om och även justera fästzonen lite.

Imorgon lutar det mot att vi ska utgå från Mora och åka lite längs med Vasaloppsspåret, ska tydligen vara bättre spår där. Får hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0