Lite blandat

Jobb, stress, konstig träning och sena kvällar har gjort att kroppen inte hänger med längre. Kände av det igår och visade sig tydligt på dagens träning. Men imorgon är det julfest (=vilodag) och därmed kanske lite "rehab" på lördagen så på söndag ska jag vara på topp igen! :)

--------------------------------

I måndags blev det en vilodag efter helgens mängder i längdskidåkning.

--------------------------------

I tisdags körde jag dagens pass på Nordic vilket bestod av ett rent överkroppspass. Dagens  styrka var Muscle ups och L-pull ups men bytte pga av min axel ut muscle ups mot repklättring.

Repklättring: 1-1-1-1-1. Númis fotlås fungerar verkligen superbra! Lätt och klättra.
L-pull ups: 4-7-7. Första setet körde jag utan assist och med "biceps-grepp", gick över förväntan! Sedan körde jag de resterande seten med omvänt grepp och assist, är riktigt svag i det greppet när det är strikta pull ups som gäller.

Sedan var det dags för dagens WOD som bestod av:

AMRAP 10 min

5 pull ups
10 renegade rows (2 x 14 kg)
20 DU

Resultat: 8 varv och 5 PU. Kände av högeraxeln i pull upsen så vågade inte köra på fullt ut. Pull upsen kändes dåliga överlag, slarvar när det är så få och får kass kipping. Renegade rows kändes helt OK med 14 kg.
Nordic har köpt in nya hopprep och jag fick tag på ett som jag i efterhand såg att var lagom för personer som är kortare än 160 cm, inte konstigt jag fick hoppa dubbelvikt. :) Hopprepet fungerade i övrigt ganska bra men skulle gärna ha lite mer momentum i det, dock kommer de nya hopprepen skona mina underarmar!

Efter passet körde jag även en rehabrunda med de "dagliga övningarna" samt rotationsövningen med axlarna.

Axlar: 3 x 8 (5 kg), på varje sida.

--------------------------------

I går blev det ett träningspass på Friskis Sveavägen. Jag väntade in i det sista på att dagens pass (dvs Torsdagen pass) på CFN skulle dyka upp så jag kunde anpassa träningen efter det men dagen till ära strulade tydligen auto-uppdateringen så fick inte se passet förren efter träningen, tyvärr... Annars hade fokus för dagen helt klart legat annorlunda.

Värmde upp med 1 km rodd och sedan de dagliga rehabövningarna. Var riktigt segt efter gårdagens ryggpass! Sedan blev det styrka i form av:

Bänkpress: 5-5-5-5-5, 40-40-42,5-42,5-42,5 kg. Var ganska trött i bröst så stannade på 42,5 kg.

Front squat: 5-5-3-3-3-1-1: 40-50-55-57,5-55-60-65 (Fail) kg. Sega front squats. Gick ner alldeles för fort och djupt i mitt försök på 65 kg så tog mig aldrig upp. :)

Pistols: 5 x 5/5. Körde stegvis med att ha hälen på en hög vikt och minskade sedan höjden på vikten successivt. Sista setet kunde jag köra på golvet på höger benet utan att jag gick upp på tårna alls, framsteg! Höll i motsatt fot vilket underlättade. Vänsterbenet har jag däremot en hel del att jobba på!

Marklyft: 5-3-3-3-3, 70-80-75-75-75 kg. Var riktigt seg i ländryggen, troligtivs efter front squaten. Kändes jättetungt idag så la fokus på teknik. Mellan de sista seten körde jag 50 hopp över stången (totalt 100 hopp). Har tidigare alltid behövt stanna mellan hoppen då jag inte vågat "studsa iväg" direkt, men det vågade jag idag och fick till säkert 20 st i rad! Ska jobba mer på det för att hitta flytet.

Avslutade med att köra 10 inverted burpees men utan handstående delen. Kom upp riktigt bra från ryggliggande till stående utan att behöva använda händerna, tror min förbättrade squatposition har hjälpt till där!

--------------------------------

I dag körde jag dagens pass på CFN. Styrka för dagen låg på marklyft. Absolut inte idealt med tanke på gårdagens träning. Riktigt typiskt att dagens pass inte kom ut i tid i går för då hade jag kunnat undvika och köra marklyft!

Marklyft: 3-3-3-3-3, 50-60-70-80-80 kg. Man skulle ligga på 90% men jag var återhållsam med tanke på gårdagen. Dock kändes de mycket bättre än igår vilket var skönt!

Sedan dagens WOD:

4 varv på tid av

6 marklyft (70 kg)
6 svingar
6 ryska svingar
16 Utfallshopp
48 DU

Tid: 8.47. Det här gick riktigt dåligt. Marklyften kändes OK men under andra varvet dog kroppen fullständigt. Jag orkade knappt svinga, var tvungen att bryta utfallshoppen 3 (!) gånger och DU var fruktsansvärda. Pulsen gick upp på 2 sekunder och kunde knappt köra 10 DU i rad. Kändes lite som det kan göra när man är på väg att bli sjuk, segt.

Ingen rehab idag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0