Träning på CFN igen!

Tillbaka i Stockholm igen. Mycket att göra på jobbet så ingen ledighet i mellandagarna att tänka på. Men det innebär också att det finns möjlighet till träning på CFN igen!

Gårdagens pass på CFN hade fokus på olympiska lyft, skoj! Tog det dock relativt lugnt då det var mitt första träningspass efter min förkylning.

Power snatch: 2-2-2-2, 25-30-30-30 kg. Nöjde mig med 30 kg och satsade på att tekniken skulle sitta. Gick faktiskt riktigt bra. Ska bara tänka att knäna ska gå bakåt (eller inte framåt) vid lyftet från marken så hamnar stången i bra position när själva rycket ska göras.

Squat clean: 3-3-3-3, 30-40-40-40 kg. Otroligt vad segt det var för benen! Annars kändes det helt OK.

Sedan dagens WOD som bestod av:

Max antal varv på 10 min:

3 power snatch (30 kg)
5 squat clean (30 kg)
12 utfallshopp
8 toes to bar

Resultat: 4 varv och 3 snatch + 5 squat clean. Tog det lugnt för att inte gå upp för mycket i puls. Kul pass men väldigt påfrestande för benen, 30 kg squat clean har nog aldrig varit så tungt!

Även idag blev det dagens pass på CFN. Började med teknik i huvudstående, intressant. Var lite för feg för att få till det bra, aldrig testat tidigare, men kul var det! Sedan var det även dips som styrkemoment men gjorde bara ett set med några dips för att inte överanstränga axeln.

Sedan dagens WOD som bestod av:

På tid 8 varv av

10 armhävningar (+5 cm)
10 lätta svingar (16 kg)

Tid: 7:35. Svingarna skulle varit 12 kg men valde att gå på 16 kg då jag tidigare kört passet med 12 kg och det kändes alldeles för lätt. Gick att köra armhävningarna på tårna hela vägen igenom men sista setet blev det bara ettor!

-------------------------------

Såg precis klart på SVTs OS-krönika, vilket vinter-OS det var för Sverige! Kan man annat än älska sport?! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0