Intensiv vecka

Vilken intensiv vecka! Känns som om jag jobbat dygnet runt, vilket jag i och för sig nästan också gjort. Skönt med fredag idag med andra ord!

Var på Öland med företaget onsdag-torsdag för lite team-building, var skoj! Pratade med en kollega på Öland som tydligen varit aktiv i tyngdlyftning på yngre dagar, körde stöt och ryck. Hade jag ingen aning om! Det kom tydligen fram efter att han läst min blogg och sett lite bilder på när jag körde frivändningar! :) Inne på det temat lägger jag upp en film på när jag gör några styrkefrivändingar för ca 2 månader sedan. Inte klockrent tekniskt, hoppar lite bakåt i varje lyft till exempel, men minns att vikten kändes väldigt lätt för stunden!


Kör en femma i styrkefrivändningar på 40 kg. Hannes, som filmade, förutsatte att bilden skulle hänga med när han vände på kameran därav den skeva filmningen! :)

I och med den intensiva res- och jobbveckan som gått har jag faktiskt inte tränat på 4 dagar så det var skönt och köra ett pass på CFN idag.

Dagens styrka blev:

Ringdips: 5 x 90%, 9-6-5. Hann inte fler än 3 set. Gick precis eller strax under 90 grader i dippen för att spara på mina axlar. Första seten körde jag strikta dips och sista setet med kipp, kippen satt riktigt bra idag!

L-sit i ringar: 2 x 90%. Gick över förväntan. Trodde det skulle krampa i framsida lår som vanligt men det gick faktiskt att sitta med helt raka ben! Testade bara och sitta några sekunder per set men tror faktiskt att jag kunde suttit ett tag till!

Sedan var det dags för dagens WOD som bestod av att på tid göra:

500 m rodd

Sedan 5 varv av:

8 armhävningar med klapp
15 sekunder L-sit på box
4/4 kettlebell clean (16 kg)

Tid: 7.58. Är riktigt nöjd med att jag kunde köra armhävningar med klapp rakt igenom, första 2 varven dessutom obruna. Tyckte dock att det var svårt med L-sit på box, krampar otroligt mycket i framsida lår, så satt med böjda och höga knän istället. Men det kändes ordentligt i magen ändå! Aldrig gjort clean med kettlebell tidigare men det gick faktiskt bra, kul övning! Tror jag har mycket att tacka all min träning med kettlebell snatch för det!

Efteråt testade jag L-sit på box igen för att försöka få till en bra position med raka ben. Lyckades faktiskt klara av det med hjälp avlite tips från Maria! Var bara att tänka likadant som i L-sit i ringar, dvs vara mer uppsträckt i kroppen och inte vara så ihop fälld.

-------------------

Sedan blev det god födelsedagsmiddag (Hannes fyller år idag) på Texas Longhorn, deras chicken fajitas är verkligen oslagbar!

Nu ska jag valla mina skidor för imorgon blir det säsongspremiär!


Efter målgång i Tjejvasan 2009. Kommer bli mina SCS jag åker på imorgon, är skeptisk till om Stockholmsspåren är i tillräckligt bra skick så vågar inte testa mina nyinköpta RCS i dem för tillfället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0