CrossFit

Idag körde CrossFit Kalmar äntligen i gång för terminen - efterlängtat! Blogginlägg från passet av en av tränarna finns på:

http://www.crossfitkalmar.se/blogg/2010/1/31/startskottet-har-gatt!.aspx

Passet började med uppvärmning och lite teknikträning på kipping chins (pull ups), kändes riktigt bra med teknikenn idag och Johan gav bra tips! Sedan var det dags för dagens WOD (work of day) vilket blev:

AMRAP 20 min

5 pull ups
10 burpees
15 svingar

Jag körde pull upsen med grönt band och svingarna med 16 kg. Totalt hann jag med 11 rundor. Svingarna kändes riktigt lätta i dag och burpeesen var inte så jobbiga idag heller. Var ändå relativt seg i kroppen efter gårdagens längdskidåkning! På pull upsen kanske jag skulle haft ett blått band (blir lite tyngre då) men då hade det kanske blivit för tungt och hade blivit tvungen att köra hoppchins så det kändes ändå som rätt val. Var tungt när jag testade inför WOD:en.

Lite bilder från CrossFit Kalmars hemsida:


Alla dagens deltagare


Jag gör pull ups


Svingar med kettlebell

Allt som allt kändes det bra idag och ett visst intryck gjordes tydligen på tränaren som i bloggen skriver:

"Och Kristina, du är ett monster! 11 rundor är riktigt, riktigt bra. Vi förväntar oss en tävlingssatsning med CrossFit Kalmar som sponsor! ;)"

Skoj! :) Tävling - absolut! Dock återstår mycket på vikterna i vissa övningar med stång men det går framåt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0