Här var det dött

Men mycket har hänt! :) Har dock varit väldigt sliten i kroppen så blev mer vila än planerat.

25 jan: Vila
26 jan: Sprang till och från Friskis och körde ett 60 min intensivjympa pass med Anna-Stina, lika bra som vanligt!
27 jan: Promenad till och från Friskis, i snöstorm bör tilläggas. Jäklar vad kallt! Väl där blev programmet enligt följande:

Uppvärmning 5 min rodd.
OHS (over head squat): 2x10 (20 kg), 1x10 (25 kg), 1x10 (27,5 kg), 1x5 (30 kg)
Kipping chins:  5 x 2 (ja det är rätt ordning på set och reps)
Hoppchins: 4
Rodd i dragmskin med brett handtag: 3 x 10 (platta 5)
Bicepscurl med fria vikter: 1x15, 1x12, 1x10 (7 kg)
Liggande triceps med stång mot pannan: 3 x 10 (15 kg)
Sit ups: 2 x 10 (CrossFit sit ups), 2x10 (upp mot taket)

Innan passet hade jag en dubbelinstruktion med 2 tjejer. Blev ett vanligt grundprogram.

28 jan: Vila
29 jan: Promenad till och från Friskis. Spinning medel 60 min. Bra pass! Hade tänkt gå på ett core-pass men det var fullt så blev spinning. Drygt för jag var väldigt seg i benen men det blev bra ändå.
30 jan: Längdskidåkning  i Nybro 30 km. Kändes väldigt bra! Dock var det sista 2 varven, körde totalt 6 varv om 5 km, riktig tråkiga. Tog ca 2 h och 20-25 min att åka. Första 15 km gick på 1 h och 10 min medan de 15 sista kilometrarna fick på 1 h och 10-15 min. Var relativt pigg i kroppen efteråt, jämför med känslan efter tjejvasan, vilket var glädjande! All skidåkning i år har gett resultat!

Dagens pass skriver jag om i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0