Med fokus på baksida lår

Gårdagens träning uteblev pga att jag inte kom ifrån jobbet förrän halv åtta. Fast begränsat med sömn gjorde att det kändes ganska skönt och få en vilodag.

Men idag blev det pass på CFN! Fokus blev på baksida lår, muskeln som är den "nya bicepsen" enligt Rickard. =)

Good morning
: 8-8-8-8-8 (80%), 20-30-30-30-30 kg. Bra övning! Senast jag körde den var på ett skivstångspass när jag bodde i Kalmar och den gav rejäl träningsvärk i baksida lår dagen efter! Sista 3 seten kördes med ett hopp följt direkt efter varje repetition.

Ryska svingar: 10-8-8-5-3, 16-24-32-40-48 kg. 40 kg svingarna var inte riktigt i ögonhöjd men kul att testa och svinga tungt! Gav mig sedan efter lite påtryckning på 48 kg vilka blev ännu lägre men det var mest bara för att känna på vikten, kan konstatera att den var tung!

Sedan dagens WOD:

6 varv av

12 Ryska svingar (24 kg)
8 rullningar (rulla från rygg till rygg utan att ha i knän eller axlar i golvet)
8 utfallshopp

Tid: 4.44. Kul pass som gick att köra helt obrutet! 24 kg kändes väldigt lätt idag vilket säkerligen berodde på att vi svingade tyngre innan. Rullningarna kändes bra men gick nog i med armbågarna lite då och då.

Blir intressant och se hur baksida lår kommer kännas imorgon! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0