Tävling på CFN!

Igår blev det träning i form av en tävling på CFN som ersatte det vanlig 18.30-passet. Var riktig skoj men synd att inte fler tjejer ställde upp. Var totalt 12 deltagare varav jag och Heidi var de enda tjejerna.

Tävlingen bestod av följande:

Del 1: Inom 5 minuter: Two hand overhead anyhow (kettlebell, hantel eller skivstång)

Här skulle man först få upp en vikt på rak arm och därefter behålla vikten på rak arm medan man fick upp den andra vikten ovanför huvudet med den andra armen, knepigt!

Mina försök:

1. 16 kg kettlebell på höger armen och en 10 kg hantel (den vikten som fanns närmast till hands) på vänster arm.
2. 16 kg kettlebell på höger arm och 14 kg hantel på vänster arm.
3. 20 kg kettlebell på höger arm och 14 kg hantel på vänster arm.
4. 20 kg kettlebell på höger arm och 16 kg kettlebell på vänster arm.
5. 20 kg kettlebell på höger arm och 16 kg kettlebell på vänster arm - FAIL, fick inte upp 16 kg till axelhöjd.
6. Nytt försök på 20 kg kettlebell på höger arm och 16 kg kettlebell på vänster arm, lyckdes!

Var ont om 20 kg kettlebell så hann tyvärr inte prova tyngre. Min totala vikt här blev alltså 36 kg.

I varje försök snatchade jag upp vikten på höger arm och frivände upp andra vikten till axelhöjd och därifrån blev det en push press/jerk. På sista försöket fick jag dock hjälpa till med vänster benet att få upp den vänstra vikten till axelhöjd.

Del 2: (direkt efter del 1) Max reps / övning. 1 min / övning. ingen vila mellan övn. 1 varv. Följande:

 

Burpees
Rodd (hela tiotal meter)
Svingar (24/16kg)
Pull-ups
Goblet squat (24/16kg)

 

Fick ihop totalt 104 poäng här. Tror jag fick ungefär följande antal repetioner per övning: 25, 17, 24, 13, 25.

 

Otroligt vad jobbigt det var med pull ups efter svingarna, klart jobbigast för dagen! Goblet squaten var visserligenockså ganska jobbig efter torsdagens backlöpning!

 

Slutresultat: (vikt x 2) + totalt antal reps = 72 + 104 = 176 poäng

 

-------------------------

 

Idag blev det vilodag. Hade tänkt åka skidor men alla skidspår som jag visste var bra preparerade (enligt www.skidspar.se) låg alldeles för långt bort. Så här i vintertid märker man verkligen avsaknaden av en bil! Om jag själv fick välja skulle jag köpa en Volvo XC60. Fick äran att köra den i samband med en jobbresa i November förra året när den precis kommit ut, riktigt rolig bil med massa finesser! Priset är dock utanför min budget för tillfället! =)

 

Hyrbilen jag fick köra förra året. Jättebra dragbil, kändes knappt att man körde med släp!


Avslutningsvis infogar jag även en bild på alla som deltog i Stafettvasan från mitt företag (O2) i vintras. Vi ställde upp med hela 3 lag (5 personer per lag)! Inte dåligt för ett företag med på den tiden 35 anställda! Planerar att vara med i vinter också så det kommer bli träning till både Vasaloppet och Stafettvasan nu!

 

Bild tagen i vintras efter målgång i Stafettvasan med O2.


Kommentarer
Postat av: sarah

Super jobbat på tävlingen!!!

2010-11-28 @ 19:57:12
URL: http://sgirlcrossfit.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0