Träningsstart med frivändningar!

Efter en kul helg i Göteborg var det dags att ta tag i träningen idag igen! Tyvärr har jag fortfarande känningar i båda axlarna, det sitter verkligen djupt in och på exakt samma ställe på båda axlarna. Är nog muskelfästena som är slitna. Men är inte samma problem jag känt av tidigare i högeraxeln så just nu fungerar det OK att få stången ovanför huvudet men till exempel pull ups känns sådär. Segt.

Avstod dagens pass på CFN för att kunna lägga upp träningen så det passade, blev Friskis Sveavägen istället.

Hängfrivändning: 5-5-5-5-5, 30-40-45-45-45 kg. Kändes riktigt bra och inte alls särskilt tungt, får nog tacka förra lördagen för det! =)

Push jerk/Split jerk: 5 x 5 med 30 kg, teknikfokus. Försökte få mig att fånga stången djupare men det blir inte bra, jag blir jätteseg när jag gör så istället. Är mer explosiv ju rakare benen är! Är bara att fortsätta träna...

Zercher squat: 5-5-5-5-5, 30-40-50-50-50 kg. Kändes stabila!

Sedan blev det en WOD bestående av:

21-15-9

Hängstyrkefrivändningar (40 kg)
Burpees (utan "armhävningsbiten", för att skona axlarna)

Resultat: 8.07. Körde med riktigt dåligt tempo men kändes lagom för dagen. Förr i tiden var just hängstyrkefrivändning min favorit men sedan det blivit mer fokus på styrkefrivändningar och jag därmed blivit bättre på dem känns det jättetungt att inte hämta stången från marken! Även här fångar jag stången på i princip raka ben, när ska jag lyckas vänja mig av med det?

I morgon blir det Friskis City för instruktioner och träning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0