Det går bra nu!

För någon vecka sedan kändes träningen jätteseg men på sistonde har jag känt mig väldigt pigg i kroppen och träningen går bättre än på länge! Motiverande!

Idag blev det dagens pass på CFN:

TGU: 1-1-1-1, 12-16-20-24 kg. 24 kg hann jag bara på högerarmen, tror inte det hade gått på vänsterarmen ändå i och för sig!

Sedan dagens WOD:

4 varv av

1 TGU (20 samt 16 kg)
8 pull ups
12 squats
5 HSPU
8 svingar (20 kg)
12 sit ups

Tid: 11.25

Kul pass men jobbigt med TGU inbakat! På 3:e varvet blev 20 kg TGU riktigt tungt så blev 16 kg efter det. Lätt att bli stressad och då går det inte alls! Pull upsen körde jag obrutna i alla utom ett varv. HSPU körde jag riktiga till 3:e varvet men sedan tog det stopp, körde med mindre djup efter det. Glömde av att ta en 24 kg kettlebell till svingarna så det blev bara 20 kg. Rx var 24 kg på både TGU och svingarna.

Efter passet står Karin och testar bar muscle ups så jag blev sugen på att testa jag med. Fick till några hyfsade försök med lite teknikhjälp och på sista försöket sitter den! Att klara en bar muscle up har tidigare känts som helt omöjligt men tydligen går det med lite höjd, teknik och styrka! :)

Kul att vakna upp till snö idag för övrigt, julkänsla! Dock började tunnelbanan strula direkt med förseningar och missade perronger. Men alltid mysigt med första snön! Hoppas på en riktig vinter med massa snö så jag kan träna ordentligt inför Vasaloppet!


Foto från mitt kontor - hovstallet i bakgrunden. Kom lite snö som låg kvar ett tag i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0