Fokus på lyft

Idag blev det träning på Friskis Sveavägen. Hade återigen tur och fick ha lyftplattformen för mig själv (med undantag av Hannes :)) genom hela träningen!

Värmde upp med 5 min rodd och diverse annat mjukgörande. Sedan blev det:

Frivändningar 5-5-5-5-5-5, 35-35-35-35-40-40 kg

Trodde inte att det skulle gå så bra med 40 kg så blev ett set mer än planerat. Borde gjort fler med 40 kg istället för 35 kg men till nästa gång vet jag att jag kan köra 40 kg i alla fall! Tekniken kändes bra idag med men de sista repetitionerna på seten med 40 kg var riktigt tunga för benen!

Utfallssteg med vikt 5/5-5/5-5/5-5/5, 20-30-30-30 kg

Marklyft 5-5-5-5-5, 60-70-70-70-70 kg

Första setet var segast trots den lägsta vikten, sedan lossnade det. 70 kg kändes riktigt bra. Sista setet körde jag med "studs" och kändes till och med snudd på lätt! :)

Toes to bar 3x8

Flytet satt i idag också - på väg att bli en ny favoritövning!

Sit ups 5 x 20 - med fokus på tempo

Allt som allt är jag nöjd med träningen idag. Skönt att kunna ta helg med ett bra träninspass i ryggen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0