Fran

Idag skulle jag egentligen kört dagens pass på CFN men då det skulle bestå av det namngivna passet "Fran" avstod jag då mina axlar var riktigt sega från gårdagens träning. Så blev Friskis på Sveavägen istället.

Väl där blir jag dock väldigt sugen på att köra Fran och testar att göra lite thrusters med skivstången och det fungerade riktigt bra, inga känningar i axeln (dock seg) och tekniken känns bättre än på länge. Testar och lägger på 25 kg, känns fortfarande bra. 30 kg, märker av höger axeln efter 5 repetitioner. Men då det kändes bra med 25 kg och jag i övrigt var väldigt fräsch i "pull ups musklerna" bestämde jag mig för att köra Fran!

"Fran"

21-15-9
Thrusters (25 kg)
Pull ups

Tid: 4.50

Rx är 30 kg men pga axeln valde jag att köra på 25 kg. Senast jag testade Fran hade jag också 25 kg på stången men jumping pull ups och då fick jag en tid på över 5 min så det har ju gått framåt i alla fall!

Därefter blev det

Sumomarklyft: 5-5-5-5-5, 60-60-60-65-65 kg

50 Toes to bar

Kort träning = rastlös. Men då borde jag vara pigg i morgon i alla fall! Dock verkar det bli marklyft på dagens pass på CFN imorgon så får se om det blir till att gå dit eller till Friskis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0