Greppstyrka

Idag blev det träning på Nordic och fokus låg på grepp!

Som styrka/teknik var det front lever och kipping pull ups. Hann med 3 assisterade försök på front lever vilka gick sådär, ny övning för mig som nog kan bli rolig med lite övning.

Sedan var det dags för pull ups. Ville inte trötta ut mig inför passet så valde att lägga lite fokus på att få till chest to bar istället för att maxa i antal pull ups. Gick lite bättre än tidigare men tror det handlar mycket om att få till tekniken för min del, kommer för långt från räcket. Kanske ska tänka lite bar muscle up? Har helt glömt av att träna på CTB, eller rättare sagt jag har testat lite sporadiskt de senaste veckorna men gett upp direkt då jag inte lyckats fundera ut vad jag ska göra för att få till dem. Borde kanske lagt mer fokus där...

WOD:

500 m rodd

Sedan 5 varv av

10 pull ups
8 hantelhängstyrkefrivändingar (2 x 14 kg)
15 sit ups

Tid: 10.18

Tog det lugnt i den inledande rodden för att orka resterande del bättre. Tyvärr är rodd lika hemskt oavsett tempo, kommer aldrig bli en favorit! I pull upsen hade jag inte alls bra grepp idag så kunde inte köra obrutna pull ups i alla set vilket var tidsslösande. Har nog vant mig vid det smalare räcket på Friskis, har lättare med greppet där. Frivändningarna gick OK, tjocka handtag på hantlarna som försvårade!

Vet inte om mina underarmar någonsin har känts så stora efter ett pass! :)

Efteråt blev det ytterligare några set pull ups för att försöka få till CTB, kom riktigt nära några gånger!

Imorgon blir det ben och sedan Oktoberkalas - skoj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0