Nu är det bara att invänta snön!

Igår gjorde jag nämligen en uppgradering i längdskidor! Alewalds hade längdskidträff och 20% på all längdskidsutrustning så rustade mig inför vintern genom att köpa ett par Fischer RCS Classic med den nya Salomon SNS Propulse RC bindningen. Nu är det bara att hoppas på en bra vinter! Annars hoppas jag det kommer snö i Dalarna åtminstone så man kan ta sig dit för lite skidåkning. En av fördelarna med att flytta till Stockholm är definitivt "närheten" till fjällen!


En snöig dag vid vår stuga i Lima förra året.

Gårdagens träning blev dagens pass på CFN:

Styrkefrivändning: 3-3-3-3-3 90%, 45-45-45-40-40 kg. Tekniken kändes sådär på 45 kg så gick ner på 40 kg de sista seten för att nöta och då satt de betydligt bättre!

WOD:

På tid 5 varv av

8 Marklyft (70 kg)
48 DU
15 s superplankan

Tid: 8.50

Första gången jag testade 70 kg i ett pass och det gick faktiskt riktigt bra! Bröt bara ett set i mitten men det var definitivt tyngre att dela upp det om 4-4 än att använda studsen rakt igenom. Har varit seg i underarmarna en längre tid vilket inte blev bättre av dagens pass så valde att dela upp DU ganska mycket istället för att försöka få ut max antal per försök. Är alltid underarmarna som jag tar slut i först i DU. I övrigt kändes de däremot väldigt bra! Superplankan var vila.

Idag funderade jag på att vila men blev ett kort pass på Friskis Sveavägen.

Muscle up övergångar: 1-1-1-1-1. Första var en riktig muscle up, kunde inte låta bli :), men fokus var tänkt att vara på övergångarna bara för att se att de sitter. Och det gör de! Inget fail alls!

Sedan dagens pass, dvs det som står på Nordics hemsida. Såg på webkameran att det kördes något Barbara liknande pass på Nordic idag.

WOD:

På tid 8 varv av

10 armhävningar + 5 cm djup
10 lätta svingar (12 kg)

Tid: 6.12

Alldeles lagom kort pass för min del idag. Känner mig stark i armhävningarna men svingarna var lite väl lätta. Borde kanske kört 16 kg istället.

Efteråt lite teknikträning i tunga svingar, hamnar på tårna alldeles för mycket när jag svingar 24 kg vilket blir onödigt tungt och jobbigt.

Imorgon är det hantelhängstyrekfrivändningar på CFN, otroligt vad mycket fokus det är på just hantelfrivändningar i passen nuförtiden! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0