Säsongspremiär med rullskidorna!

Ja det är precis vad det blev ikväll! Har ju köpt nya (Elpex Team 610) då mina Everest var supersega, och vilken skillnad! Gick mycket lättare och var ofantligt mycket roligare än vad det tidigare varit! Åkte ju ganska mycket längdskidor i vintras och det gjorde nog sitt också då det knappt var vingligt att åka. Hade dock med mig Hannes som kunde agera stoppkloss vid för branta backar! :) Han sprang i övrigt, värt att nämnas så ingen tror att jag åker i gångfart. ;) Åkte mellan Råcksta och Åkeshov, blev totalt ca 7 km.

Tidigare idag var dessutom Hannes och jag ute och gick en runda i Grimsta-området. Började med att gå till Kaananbadet där vi stannade en stund och körde lite styrka i form av:

Pistols 1 x 10/10, 2 x 8/8
Toes to bar 3 x 5
Sit ups 3 x 15
Axelpress med stockar 10 x den lätta (20 kg), 8 x den mellantunga (30 kg), 2 x 6 den tyngsta (40 kg)

Uppskattad vikt på stockarna men kändes ungefär så tungt.

De hade rustat upp utegymmet sedan sist och var riktigt bra gjort. Se bild nedan.


Bild på utegymmet vid Kaananbadet.


Tränar pistols. En pistol är alltså att gå ner under 90 grader med ena benet och med de andra sträckt framåt. kräver en viss rörlighet som jag just nu kämpar med för fullt!



Kaanan-badet. Riktigt skön höstdag var det!


Efter mini-passet där gick vi längs med vattnet till nästa utegym som ligger nästan vid Grimsta IP.

Där blev det:

Djupa armhävningar på räcke 3 x 5
Pull ups med greppet mot mig 3 x 3


Utegymmet vid Grimsta IP. Hannes leker apa.


Djupa armhävningar.

Sedan gick vi hemåt längs med stora vägen.


"Vy" längs med vägen.

Blev en del träning idag ändå. Känner mig fortfarande lite förkyld men all träning idag kändes väldigt lagom!

Vilade igår men i torsdags körde jag lite på Friskis City. Gick först bredvid under en gyminstruktion och fick också en massa praktiska detaljer förklarat för mig, så snart ska jag nog komma igång med mina instruktioner!

Min förkylning hade nog sin kulmen i torsdag så borde kanske vilat men körde i alla fall följande:

Pistols 3 x 5/5
Pull ups 15 (PR!), men här stack pulsen i väg för mycket
Hang power snatch 5 x 20 kg, 5 x 20 kg, 5 x 25 kg, 3 x 30 kg, 3 x 30 kg
Butterfly pull ups 5 x 2-4 st, det tar sig här!

Nu ska jag ta en lugn lördagkväll med pizza och cider!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0