Teknikträning i snatch

Idag blev det ett träningspass på Friskis Sveavägen.

Fokus var planerat att ligga på snatch så började med att köra lite teknikuppvärmning inför det med en 20 kg stång.
Sedan blev det:

OHS: 5-5-5-5, 30-35-35-35 kg. Kände av handlederna idag vilket jag inte brukar göra. Värmde troligtvis upp handlederna för dåligt. Hade svårt att avgöra lagom bredd på greppet också, inte samma skivstänger på Friskis som på CFN så hade inget riktmärke att gå efter. Men allt som allt kändes det bra.

Snatch: Började med att köra från hängryck läge till bottenposition några gånger med 20 kg stång. Sedan körde jag några set bara för att jobba mig ner i en riktig snatch. Fegade med att gå under stången men det gick bättre och bättre. Sedan blev det 3-3-3-3 med 25 kg. Fokus på teknik och att försöka komma snabbt under stången.

Avslutade med att köra 25 pull ups uppdelat enligt 9-8-8.

Kommer krävas mycket teknikjobb i mina ryck innan jag kan lägga på några direkta vikter. Har en månad på mig, smått stressande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0