Uteträning

Idag blev det ett helt träningspass utomhus efter jobbet. Då dagens CFN pass inte riktigt passade hur kroppen kändes för dagen tog jag och Hannes cyklarna och åkte till utegymmet vid Grimsta IP. Väldigt mycket folk i rörelse där i kring, mängder av fotbollstränande, löpklubbar och glada motionärer!

Vi hade med oss våra ringar och lade fokus på muscle up övergångar, något som jag verkligen måste bli bättre på.
Körde först 2 x 5 övergångar med start med knäna i marken. Sedan körde jag 8 övergångar med högre ringar och Hannes som assistans. Några övergångar kändes riktigt bra. Ska testa och göra minst en riktig muscle up i helgen. Har bara klarat av en tidigare och det kommer man inte långt på!

Körde även lite blandat med pull ups, dips och armhävningar.

Därefter blev det löpning i form av intervaller. Batteriet på min GPS-klocka tog slut så kunde inte mäta upp exakt längd på sträckan som vi sprang men vi uppskattade den till att var ca 250-300 m. Sprang 4 x den sträckan med fokus på bra löpteknik men ändå ganska högt tempo, kändes riktigt bra. Första löppasset sedan mina benhinnor började strula så det var riktigt kul att kunna springa igen! Har saknat löpningen!

Sammanfattningsvis blev det en aktiv vilodag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0