Helgen som gått

Igår kväll gick jag och Hannes på hockey, DIF-Frölunda. Längesedan jag var på hockey! Tyvärr förlorade Frölunda med 3-2 så de ligger kvar i botten på tabellen. Tur att de var bättre på den tiden jag hade säsongskort i Scandinavium och att jag fick chansen att uppleva ett SM-guld på plats! :) Det var tider det!


Matchen spelades på Hovet.

Gårdagens träning:

Rodd och diverse annat som uppvärmning.
Burgener warm up med 10 och 20 kg på stången

OHS: 5-5-5-5-3-3, 35-35-40-40-40-40 kg


OHS med 30 kg. Bra djup i bottenläget!


OHS med 40 kg. OK djup i bottenläget.

Massa teknikträning i snatch med 20-25 kg på stången.

Avslutade med en WOD bestående av 5 varv på tid:

10 höga box jump (60 cm)
20 ryska svingar (24 kg)
30 DU

Tid: 8.53

Kul och flåsigt pass! Alla boxjump och svingar obrutna. Första och sista rundan DU trasslade det så jag fick bryta en gång vardera men de andra rundorna gick att köra obrutet!

Idag
blev det fokus på Muscle up och pull ups.

Tränade lite övergångar och dips i låga ringar och gick sedan över för att testa riktiga muscle ups. Fick till 1 muscle up i alla fall så nu har jag 3 i min samling! :) Kändes återigen lätt men gick inte att återskapa i de andra försöken. Tar alldeles för lite sats i kippingen.

Sedan blev det lite HSPU för att göra ett försök på 10 i rad - och det gick! Testade ett set till efter det men gick tungt så avbröt efter 2 repetitioner och eftersom jag varit seg i axlarna i veckan så nöjde jag mig med att ha satt ett nytt PR!

Därefter körde jag en WOD som var inspirerad av gårdagens pass på CFN:

10 tabata intervaller med pull ups

3 min vila

10 tabata intervaller i rodd

Resultat: 60 pull ups (8-7-7-6-6-5-6-5-5-5) och 818 m rodd.

Hade svårt med greppet i pull upsen idag annars kändes de bra. Rodden var dock riktigt seg efter alla pull ups!

Sedan avslutade jag med 5 x 3-5 höga kipping pull ups. Får höjd på pull upsen men får likväl inte till CTB, är bara att fortsätta träna på det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0