Fit as Fu*k

Det är jag tydligen inte, men kul var det att vara på plats!

Fit as Fu*k var alltså namnet tävlingen i lördags gick under. Hade inga förväntningar överhuvudtaget och det gick trots allt lite bättre än förväntat.

Dagen bestod av 5 olika event. Första och andra eventet fick alla delta i. Sedan skalade man startfältet vid event 3, 4 och 5 efter hur man placerat sig i respektive event.


Martina och Carro CrossFit Kalmar ger mig tips inför första övningen på event 1

EVENT 1

Man har 2 min på sig att göra nedanstående övning i angiven ordning, 2 min vila mellan övningarna.

Repklättring
Snatch 45 kg
10 HSPU
30 obrutna DU
10/10 pistols
500 m rodd under 1:50
4 mucle ups

Visste på förhand att jag bara hade chans på 3 av övningarna, repklättringen, DU och rodden. Klarade av repklättringen och DU men inte rodden. Gick ut alldeles för hårt i början men hamnade på ett nytt PR i alla fall, 1:54.

Snatch har jag aldrig kört tyngre än 30 kg, aldrig gjort 1 HSPU (dock vet jag nu att det finns hopp med hjälp av kipping!), aldrig klarat en pistol, bara gjort 1 muscle up i mitt liv och då med ett annat startläge. Just pistols och HSPU har jag faktiskt haft lite fokus på efter sommaren just för att jag inte kan göra dem men än är jag inte där! Är dock mer motiverad en någonsin att klara av dem nu!


I väntan på DU.

EVENT 2

På 7 min ska man klara så många varv som möjligt av

5/5 kb snatch 24 kg
60 m löpning med 20 kg sandbag
10 burpees
60 m löpning med 20 kg sandbag



Resultatet var sammanlagda summan av antalet repetionerav snatch och burpees.

Mitt resultat: 40 rep. Det är jag faktiskt grymt nöjd med då jag innan tävlingen aldrig snatchat 24 kg på vänster armen och endast gjort 3 kb-snatch på höger armen!

Dock var jag för kass på första eventet så hamnade på delad 20 plats (de 20 bästa gick vidare till event 3 men hon som jag delade plats med hade bättre tid på rodden än mig).

Kul och inspirerande dag i alla fall! Mer motiverad en någonsin, ska verkligen satsa på SM i November nu!



Bästa tjej från Sverige var Jenny som tävlar för CrossFit Nordic


CrossFit Games 2010 års 2:a Annie.



Annie var grymt stark, imponerande att se henne köra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0