Frustration!

Ja det är vad jag känner just nu. Har fått så sjukt dålig kondition sedan mina problem med benhinnorna började, har ju inte sprungit på år och dar! Var jobbigt uppenbart idag...

I tisdags körde jag träning hemma, CFN's pass var lite för mycket betonat med spänst.
Istället körde jag 3 x 5/5 med pistols (det går framt där!) som styrka och sedan ett pass med:

5 varv av

10 Squats med hantlar i frontsquat position (ca 6 kg)
7/7 Utfall med hantlar (ca 6 kg)
6 hängfrivändingar med hantlar (ca 9-10 kg)

Tog ingen tid utan hade fokus på djupa squats och att trycka knäna utåt i bottenläget. Måste stretcha mer!

I går var det dagens pass på CFN som gällde. Som styrkemoment var det muscle up. Kändes jättedåligt, min vänster hand åker ut hela tiden så är inte alls stabil i övergången. Gjorde bara 3 assisterade muscle up, vågade inte mer pga min höger axel som jag hade känningar i. Passet sedan blev:

40 pull ups
3000 m rodd (den som inte ror står i super plankan)
40 pull ups

Det kördes i par, körde med Heidi, så först skulle båda göra 40 pull ups var och sedan skulle vi tillsammans få ihop 3000 m rodd. Vi delade upp det i 500 m intervaller, så 500 m rodd medan den andra stod i plankan. Plankan var definitivt värst. Var fortfarande seg i axlarna sedan tidigare träningspass!! Sedan var det 40 pull ups var igen. Körde riktiga pull ups genom hela passet, grymt! Kändes hur bra som helst. Tror att vi totalt fick någon tid på 25 min men det var oväsentligt för dagen! Fick bra tips av Rickard också, att jag ska dra handtaget mer mot bröstet och luta mig lite mer bakåt, gick betydligt snabbare och fick mycket längre "roddtag".

Dagens träningsdag var riktigt dålig. Seg. Styrka var:

Styrkeryck 3-3-3-3-3, 70%. Körde 15-20-20-25-25 kg. Var inte särskilt tungt men var ju också fokus på teknik. Knepig övning! Körde massa teknik innan också med 10 kg stång.

Passet var sedan 5 varv av:

8 Marklyft 70% av kroppsvikt (körde 45 kg)
24 mountain climbers
48 DU

Tid: 8.34

Var riktigt tungt med DU, flåset gjorde att jag var jätteseg där!

Nu ska jag äta pizza för att bli på bättre humör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0