Många inlägg blir det

Är lite småförkyld idag och vilar därmed så kom hem från jobbet redan vid 17.00. Vad mycket tid man har över då! Därav alla dessa blogginlägg!

Söndagen var en vilodag. Blev en dag på stan i Köpenhamn och sedan hemresa till Stockholm. Lite sliten i axlarna sedan lördagen, särskilt högeraxeln. Har en skada i den axeln sedan tidigare som har en förmåga att gå upp vid för mycket axelträning i ytterlägen.

I förrgår, måndag, var det däremot dags för ett pass på CFN igen. Olyckligtvis hamnade styrkefokus på just axlar (och triceps) i form av dips men där funkade axeln helt OK.

Styrka:

Dips 5 x 80%. Körde 5:or i olika varianter, kändes bra!

WOD:

I par
2000 m rodd
200 burpees

1 min jobb och sedan byte inom paret, jag började med rodd. När 2000 m är rodda görs resterande burpees i form av armhävningar, blev 40 armhävningar för vår del.

Tid: 12.33. Körde tillsammans med Malin, duktig på burpees!

Efteråt blev det en treat i form av tabata L-sit, men bara 4 intervaller. Kändes faktiskt riktigt bra, inte så jobbigt utan snarare lagom.


Bild från CFN när vi kör L-sit.

Efter passet körde jag pistols också, otroligt vad mycket rörligare man blir bara man står och gör några stycken. Klarade till och med av 5 riktiga pistols, dvs utan avlstning, på höger ben!

Tisdag
Pass på CFN. Haft hosta under dagen och kände mig halvseg men gick att köra ändå.

Styrka:

Hängfrivänding 5-5-5-5-5 80%, 30-30-30-35-35 kg. Tekniken satt sådär så ville inte lägga på mer vikt. Har en förmåga att studsa ut stången från kroppen så det blir tyngre än vad det borde vara.

WOD:

5 varv av

5 hängfrivändningar 30 kg
20 boxjumps
1 burpee

Tid: 6.19

Sista rundan satt hängfrivändningarna riktigt bra, fick stången närme kroppen i själva draget. Gjorde även ett extra set med 5 Hfv efteråt och då satt tekniken på alla!

Onsdag
Vila om jag inte får för mig att testa rullskidorna ikväll! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0