Veckan som gått

Fortsätter min träningsuppdatering.

Måndag - Friskis

Push jerk: 5-5-3-3-3, 30-40-45-45-45 kg. Axeln kändes riktigt bra :)

WOD:

21-15-9
Pull-ups
Armhävningar

Tog ingen tid, märks att det var länge sedan jag körde en metcon! Första och sista rundan pull-ups obrutna så nytt PR med 21 pull-ups! Funderade på om jag skulle fortsätta, hade definitivt mer än 21 i kroppen, men valde att köra på som planerat.

Tisdag - Friskis

Good morning: 8-8-8-8-8, 30-35-35-35-35 kg

Teknik i hängstyrkeryck och frivändning med 20-25 kg.
Diverse rehab.

Onsdag

Vila.

Besök hos Sjukgymnast på Fysiocenter Odenplan. Blev en ordentlig undersökning som tog ca 1 timme. Tydligen är det piriformis som är med och ställer till problem. Var jätteöm där. Piriformis är aktiv vid utåtrotation och flexion av höften och hjälper till att stabilisera höftleden genom att hjälpa till med att hålla kvar lårbenshuvudet i höftledsgropen. Sjukgymnastens teori är att lårbenshuvudet "hoppar ur" lite vid till exempel knäböj och därmed klämmer leder och sånt som går där. Så jag fick en övning att köra 10 x 10 s några gånger per dag som ska vara bra för detta. Ska tillbaka till sjukgymnsten på onsdag och då ska han även testa att stretcha ut ordentligt i kring, eller något liknande tror jag det var han sa.

Torsdag

Höft/bålrehab

Fredag - Friskis

Latsdrag: 3 x 10 
Ringrodd: 3 x 10
Excentriska pull-ups: 4 x 5
Bänkpress: 8-5-8, 40-45-40 kg. Trött i axlarna.
Axelrehab

Lördag

Diverse armträning, bland annat 10 x 10 armhävningar.
Mycket stretch.

Söndag

Inte tränat än men ska strax ge mig på höft/bålrehab.

Kommentarer
Postat av: Michael Kruse

Kul att läsa om att du blir bättre.



Ha nu inte för BRÅTTOM......!

Min piriformis har krånglat de senaste 5 månaderna, först nu efter lite vila som den känns ok.



Tjing

Michael

2011-04-19 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0