Röntgen II

I går var jag på Aleris röntgen vid Sophiahemmet för att ta nya röntgenbilder.

Började med att ta vanliga röntgenbilder när jag låg raklång på rygg samt med vänster ben utåtroterat och vinklat i 90 grader.

Sedan var det dags för själva punktionen. Fick en blandning av bedövning och kontrastvätska insprutat i höftleden. Bedövningen för att jag skulle kunna göra smärttester efter någon timme och se om det var i själva leden smärtan satt och kontrast för den efterföljande magnetröntgen. Insprutningen gjordes med genomlysning så att läkaren säkert kunde se att det kom in i leden. Såg ut som en röntgenbild men på en monitor. Fick kolla på det under tiden, intressant! Och avslutningsvis blev det en 15 min MR.

Efteråt blev jag lite småhalt pga bedövningen och när den släppte var jag fortfarande småhalt då smärtan i höftleden från punktionen kom fram. Har känt av det under dagen också men har börjat kännas bättre nu under kvällen.

Efter den avslutande magnetröntgen testade jag höften i lite olika lägen som brukar göra ont. Kändes fortfarande men inte alls lika mycket som annars, så något i höftleden verkar det vara som framkallar smärtan i alla fall. 

Nu är det bara att invänta ett telefonsamtal från Valentin för att få reda på resultatet av röntgen, nervöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0