Tillbaka i Sverige!

Nu är jag tillbaka på svensk mark igen! Landade i eftermiddags efter en intressant inflygning till Arlanda.

Har läst i lokaltidningen för västerort att folk här ute klagar på att det blivit ännu mer störande buller här (utöver flygtrafiken vid Bromma flygplats) sedan flertalet flygplan börjat med grön inflygning till Arlanda. Och idag fick jag lite mer förståelse på hur de kan störas. Kändes som om man hade samma inflygningshöjd över Stockholm på väg till Arlanda som man brukar ha när man flyger in till Bromma flygplats - dvs ganska lågt ovanför marken! Undrar vilka säkerhetsmarginaler man har vid dessa inflygningar men vad gör man inte för miljön! :)

Dagarna i Frankrike var i alla fall riktigt bra. Känner mig lite mer utvilad än innan vi åkte och en veckas semester till gör förhoppningsvis att jag är alldeles lagom utvilad till nästa måndag när det är dags för jobb igen!


Typiskt tråkig turistbild överst och foto på den del av Nice riviera längst ner.

Har haft aktiv vila de senaste två veckorna på grund av diverse åkommor som vaknat till liv samtidigt men idag tog jag upp träningen lite smått igen. Först en timmes promenad och därefter lätt hemträning för ben och bål med pilatesboll. Testade köra axlar med gummiband men höger axeln/halsen/skuldran känns fortfarande inte bra. Vid nästa sjukgymnastbesök ska jag definitivt höra om sjukgymnasten kan påbörja behandling för axeln också för så här kan jag inte ha det!

Imorgon är det läkarbesök på Artro som gäller, hoppas på ett bra bemötande och snabba vidare åtgärder! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0