Sista semesterveckan

Idag fick jag min kallelse till röntgen. Måndag den 15/8 får jag spendera eftermiddagen på Sophiahemmet för två röntgenundersökningar: MR arthrografi samt punktion av led i gml. Det sistnämnda säger mig dock inte så mycket, någon som är bra på läkartermer?

Senaste dagarna har jag fått skumma känningar i höger höft, på liknande sätt som det kändes på vänster sida innan själva nypkänslan kom. Hade lite sådana känningar på höger sida när det var som värst i våras också men det gick över efter ett tag. Hoppas det gör det igen och att det bara är allmän stelhet...

----------------------------------------

Och så blir det en kort sammanfattning av förra veckan.

Sista semesterveckan spenderades med en hyrbil på västkusten. Hade bokat en V60 men blev uppgraderad, i mitt tycke nedgraderad, till en V70. Den hade dock den roliga och otroligt bränslesnåla D3 motorn så missnöjet försvann ganska snabbt!

Fördrev tisdag förmiddag på Drottningholm (lite väl mycket promenerande för min höft dock), sedan läkarbesök följt av färd mot västkusten.




Vid Drottningholms slott.

Under onsdagen var planen träning men på grund av det fina vädret blev det brygghäng följt av grillning och kanotpaddling med fiske istället!


Bryggan till torpet.

Under torsdagen blev det ett träningspass på Friskis i Varberg. De hade massa Eleiko utrustning och däribland 15 kg skivstänger. Vilken skillnad i grepp med de stängerna!

Träningen bestod av lite blandat. Benspark, baksida lår på boll, lätta kb-pressar, lätt bröstpress i kabelmaskin och bålträning.

Dagen avslutades med ett besök på Gekås (får passa på när man har en stor bil att fylla :) och sedan middag med äkta lokala råvaror; Highland cattle hamburgare från Österöö gård (1 km bort), potatis, lök, morötter och gurka från landet.

fredagen blev det återigen ett besök på Friskis Varberg. Lite blandat; bål, armar och dragövningar.

Ingen träning under helgen men en hel del promenerande längs Avenyn och på Liseberg under lördagen. Bilkörning och total trötthet på söndagen!


Passerade vindkraftverken vid Brahehus på vägen hem (och ner).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0