Vad är det som händer?

Efter allt regnande igår fick jag nog av att sitta inne så när det klarnade upp under kvällen tog jag en cykeltur till Drottningholm. Har jag bara en hög sadel och det inte är allt för krävande cykling kan det fungera bra för höften. Gick jättebra första kilometern men sedan börjar HÖGER höft krångla, låser sig halvt, nyper och gör allmänt ont. Lindrades av att jag vred benet i olika vinklar men gick inte att få bort helt. Hoppas fortfarande på att det är en krånglande höftböjare men lite oroväckande är det.

Totalt blev det i alla fall 1,5 mil cykling och vänster höft kändes jättebra.


Jag med Drottningholms slott i bakgrunden. Fin cykling!

Idag hade jag planerat att åka in till Friskis men kom på att jag skulle testa löpning istället för att se hur det fungerar. Sprang 1,5 km och promenerade några minuter följt av 1,5 km löpning till. Flåset är helt klart borta men kändes ingenting i någon av höfterna vilket jag får vara nöjd med. Kommer bli tufft när jag så småningom ska ta mig tillbaka igen men konditionen är ändå relativt lätt att träna upp.

Körde även lite axlar och armar samt bål efteråt.

Nu är det äntligen dags för kaffe! :)

Kommentarer
Postat av: Michael Kruse

Hej Stina

Håller alla tummar för att det ska lösa sig med din skada!



Hls

Michael

2011-08-22 @ 13:26:15
Postat av: Stina

Det gör jag med! Hoppas på en snar operationstid så jag kan påbörja min rehab som kommer ta sin tid.

2011-08-23 @ 21:04:42
URL: http://stinastone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0