Dagens knäböj!

Igår var det en osteopatbehandling inbokad och därmed ingen träning. Efteråt kändes det för en gång skull inte så mycket värre i höften än innan så det var skönt. :) Möjliggjorde också lite mer benfokus på dagens träning än planerat.

Min axel känns helskum så lät all överkroppsträning vara idag. Axeln fick också lite behandling igår så kan vara därför den är så lättretad.

I alla fall, idag blev det fokus på rörlighetsträning och rehab samt lite avslutande bålövningar. Körde ett antal rundor av Jowseys rörelseövningar inklusive en hel del knäböj. Återigen fick Hannes korrigera mig i knäböjen och det är verkligen häftigt vilken skillnad det blir när jag är helt rak! Men jättesvårt och just nu omöjligt att få till ett bra bottenläge själv men dit ska jag snart närma mig!

Lite bilder nedan från hur det ser ut idag när jag kör olika knäböj. Om någon månad hoppas jag på att kunna se lite förbättring i dessa positioner!


Till vänster bild från dagens träning, kan tydligt se min snedhet (även om bilden är lite snett tagen), och till höger bild från lördagens träning. Skillnad på en front squat med lite vikt och en knäböj utan (dock olika skor mellan träningspassen).


Knäböj sett från sidan. Till vänster utan vikt och till höger med en 4 kg kettlebell i händerna. Stor skillnad i hur upprätt jag är i bröstryggen med respektive utan vikt. Kan även se att jag har lite att jobba på med mina extremt stela vrister men men Jowseys övningar hoppas jag på framgång där! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0