Träning och konferens!

Dålig uppdatering som vanligt men här kommer en sammanfattning av senaste veckan!

Måndag

Flera vändor av de rörelseövningar jag fått av Jowsey samt massa knäböj.

Front squat med skivstång (20 kg): 4 x 10. Teknikfokus.
Rumänska marklyft: 4 x 10, 40 kg
Baksida lår på boll: 3 x 15
Diagonala rygglyft: 3 x 10/10

Tisdag

Jowseys rörelseövningar samt massa annan rehab.

Pull-ups (omvänt grepp): 7-6-5-5-5-4-3-2
HSPU: 3 x 5 (semi excentriska ner och kipping upp)
Sittande rodd: 3 x 10
Fällkniv på boll: 3 x 20

Onsdag - Fredag

Julkonferens med jobbet under dagarna. Julmingel onsdagkväll som satte stopp för träning. På Blue Hotell Lidingö torsdag em - fredag fm. Kunde välja yoga under torsdag kvällen men valde Hamam istället. Blev några dopp i Östersjön (efter bastubad) och en del sittande i deras utomhusjacuzzi, skönt! :) I vanlig ordning blev det lite sömn (företagsfesterna är alltid roliga!) så träning efter jobbet på fredagen var inte ett alternativ.

Lördag

Flera vändor av Jowseys rörelseövningar samt massa knäböj.

Front squats med skivstång (20 kg). Massa set om 5-8 st repetitioner. Hannes fick stå bakom och korrigera. Under några set fick han följa med i knäböjen och vrida min höft rätt så jag inte hamnade snett i bottenpositonen, vilket jag annars gör. Då fanns inte minsta antydan till tjockhetskänsla eller smärta i vänster höft! Men när jag körde själv igen fick jag småkänningar i vänster höft. Så får jag "bara" ordning på min bäckenrotation och muskelaktivering så ska nog det här bli bra!

Rumänska marklyft: 4 x 10, 40 kg
Utfallssteg med skivstång (20 kg): 3 x 10/10
Enbensutfall (bakre foten på bänk): 3 x 15/15

Söndag

Riktigt skön träningsvärk i benen och gluteus från gårdagens pass! Lyckades ta mig igenom några vändor av rörelseövningarna ändå. Blev dock ett alldeles för långt träningspass idag! Hannes Heins och lite annat folk från CrossFit Solid var på Friskis och körde så blev lite mycket prat och lite fokus på träningen i början. Efter det fick jag i alla fall en hel del gjort:

Rörelseövninganar och rehab som uppvärmning. Samt några set med hängstyrkeryck, kändes bra!

Strikta pull-ups (omvänt grepp): 8-7-5-6-5
Inåt- och utåtrotation i kabel: 3 x 10/10
Enarmslatsdrag i kabel: 3 x 10/10
Kb-press: 5 x 8, 12 kg
Sittande rodd: 4 x 10
Diagonala rygglyft: 3 x 10/10
Varianter av plankan i några omgångar.

Min högra axel och underarm har inte känts så bra på senaste. Tror tyvärr jag har armbrytningen för någon vecka sedan att tacka för det... Nästa vecka är dock min sjukgymnast tillbaka från sin semester och ska få ge sig på min axel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0