Jag har blivit starkare! :)

Dags för träningsuppdatering. Ljumsken har fortfarande inte blivit bättre så har haft viss brist på motivation men lite träning har det blivit idag och igår ialla fall. Dock vilodag i torsdags.

Igår blev det ett väldigt kort pass på Friskis, kom iväg sent från jobbet och skulle på middag efteråt. Fördelen med tidspress är att man får mycket vettigt gjort på kort tid! :)

Började med att köra lite svingar med 16, 20 och 24 kg kettlebell. Har uppenbarligen blivit starkare här! Hannes upplyste mig om att jag inte behövde gå så högt upp med armarna i toppläget för att mina svingar ska vara godkända och med det korrigerat kändes det genast snällare mot mina axlar! Ska försöka tänka på det i framtiden.

Sedan blev det lite push jerk. Värmde upp med 20 kg och 30 kg sedan blev det.

Push jerk: 5 x 5, 40 kg. Kändes otroligt lätt! Inför SM kämpade jag med samma vikt och tyckte det var riktigt tungt så det har verkligen gått framåt här. Gick inte på tyngre vikter pga axeln.


Sista setet i push jerk.

Efter det blev det några 40 kg hängstyrkefrivändningar för att filma tekniken även där. Kändes OK men inget resultat jag vill delge! :)

--------------------

Idag var planen styrkefrivändningar men fick bli hängstyrkefrivändningar istället pga ljumsken.

Började med den del av stöt-greasingen som inte involverar knäböj. Insåg när jag körde mina hopp (med händer mot knän) att jag hela tiden drar snett bakåt åt vänster. Se bild nedan; startade med höger fot längst till höger vid det vita sträcket och landade enligt bilden. Hamnade ännu längre bort i vissa hopp. Skevt.



Sedan blev det styrkedelen för dagen.

Hängstyrkefrivändningar: 3-3-3-3-3-3, 40-45-45-50-50-45 kg. Tror aldrig jag testat tyngre än 40 kg här så är nöjd med att jag kom ända upp till 50 kg! 45 kg kändes lätt och landningarna kändes bra. 50 kg kändes OK men blev lite för mycket "stampande" i de vändningarna.


Hängstyrkefrivändningar 45 kg, första setet.


Hängstyrkefrivändningar 50 kg, första setet.

Därefter blev det en kort metcon i form av "Annie". Testade med ankrade sit-ups och hamnade på tiden 5:48. En hel del strul med hopprepet så finns definitivt mer att kapa på den tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0