Många repetitioner blir det

Idag blev det träning på Nordic. Uppenbarligen fokus på många repetitioner i styrkemomenten och WOD:arna den här veckan!

Sumomarklyft: 20-20-20, 50-60-60 kg. Här var det greppet som svek, annars kändes det bra.

Sedan dagens WOD som bestod av

2 varv

20 Sumomarklyft (50 kg)
30 Ryska svingar (24 kg)
40 Hollow rock
50 DU

Tid: 6.16. Ländryggen dog lite i svingarna under andra varvet men annars kändes det bra! Hollow rock i en WOD blir dock lite godtyckligt...

Efteråt blev det lite nötning och delar av min ryck-greasing. Lyckades hoppa och landa på samma ställe i samtliga av mina hopp (med händerna mot knän) idag, framsteg! :) Har annars en tendens att hoppa bakåt. Hoppas min ljumske återhämtar sig fort så jag kan köra på som vanligt med greasingen snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0