Spontan tävling

Idag blev det en långpromenad i det fina vädret. Blev en blandning av pulsande i snö och vandring på Mälarens is. Riktigt skönt ute!

 

Efter det åkte jag och Hannes in en sväng till stan. Råkade gå förbi en nyöppnad butik, HE Fitness, som hade olika erbjudanden för dagen och även en tävling där man kunde vinna presentkort. Tävlingen bestod av att man skulle välja tre övningar av chins, dips, bänkpress, rodd (500 m) samt fritt handstående och få så bra resultat som möjligt i dessa (max antal respektive så bra tid som möjligt). Ingen tjej som ställt upp så om jag bara deltog hade jag stor chans att vinna presentkort, därmed ställde jag upp!

Lämpligt nog hade jag "promenadkläder" på mig och vi skulle hem direkt efteråt så gick an att bli lite svettig! Blev chins, bänkpress (max antal med 50%) samt 500 m rodd. Jätteskum roddmaskin, tacka vet jag concept2! Fick en vattenflaska och shaker för att jag deltog och återstår att se om jag vinner något mer!

--------------------------------------

Lägger upp en film på när jag tog PR i styrkefrivändning för någon vecka sedan under en PT-timme med Rickard. Planen var en djup frivändning men vågade inte gå under stången så blev en styrkefrivändning följt av en front squat istället. :) Inte vackert men men.  Den dagen min teknik sitter bättre och huvudet inte säger emot hoppas jag på att kunna ta ännu tyngre! Eller det är målet i alla fall! :)



Kommentarer
Postat av: Kajsa

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-05-07 @ 15:54:41
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0