Dagens pass på Nordic

Har blivit alldelles för lite metcons på senaste, märktes idag. Har ingen uthållighet i musklerna längre! Körde dagens pass på Nordic med ben som styrkemoment.

Back squat (high bar)
: 20-20-20, 30-35-35 kg. Det var ovant med så många repetitioner men borde nog lagt på lite mer vikt.

Därefter en WOD bestående av:

2 varv

20 Thrusters (20 kg)
20 Back squat (20 kg)
20 DU
20 Knees to elbows
20 Fällkniv

Tid
: 8.30. Värst vart helt klart knees to elbows, notering till mig själv: träna mer på denna övning! Otroligt segt. Helt slut i underarmarna efteråt, hade inte förväntat mig det. Körde med lyftarskor idag vilket underlättade i thrusters och knäböjen men tippade likväl fram på tårna andra varvet. Tror dock det blev så undermedvetet då ljumsken började kännas av och i det läget känns det inte lika mycket.

Funderar på om jag måste låta ljumsken vila helt någon vecka. Tråkigt men vill inte göra det värre än vad det är...

--------------------

I går
blev det egen träning på Nordic. Hade en plan när jag kom dit men den raserades efter att jag fått reda på måndagens pass, dvs dagens pass. Så istället för front squats och "Annie" blev det:

Ryckmarklyft:
3-3-3-3-3, 50-50-60-60-60 kg. Ovant och riktigt svårt med greppet. Första gången jag kör den övningen belastat.

Stångrodd:
4 x 8, 35 kg. En övning jag borde köra oftare.

Innan körde jag även min ryck-greasing och diverse stretch. Filmade ett av 30 kg rycken; Det mest uppenbara felet, förutom att jag inte fångar stången i rätt djup, är att jag hoppar bakåt en bra bit i landningen - knappast optimalt. Blir ju inte lättare att fånga stången då!

Blev ingen metcon, har fått jättesvårt att motivera mig till att köra det när jag tränar själv. Får bli mer pass på Nordic helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0