Vilar mig i form

I måndags morse var jag på min tredje stötvågsbehandling hos min naprapat. Ska låta det gå två veckor nu och se hur det känns.

Samma dag blev det dagens pass (Intro-klassen) på Nordic. Styrkemoment blev styrkefrivändning. Eftersom jag körde det igår också blev det fokus på teknik.

Styrkefrivändning: 3-3-3-3, 30-40-40-40 kg. Kändes ganska bra, fokuserade på att ha knäna utåt i landning och i startläget. Intressant att jag har börjat fånga stången med böjda ben, dvs mer som man ska göra. Tidigare landade jag alltid på raka ben. Beror nog på att jag överlag dragit ner tempot i frivändningarna.

Sedan dagens WOD som var "J-G":

20-16-12 Styrkestöt (30kg)
16-12-8 Inverted burpees
20-16-12 Strikta pull-ups (med rött gummiband i slutet)

Resultat: Körde i par tillsammans med Mia, varannan repetition, var skoj! Inträffade en incident mitt i passet vilket gjorde att vi fick avbryta mitt i ca 10-15 min så avslutningen av passet blev lite avslaget. Har därmed ingen tid att notera heller.
  Valde att dra ner rejält på vikten i styrkestöt (Rx 45 kg) och sista varvet körde jag bara styrkefrivändningar för att spara axeln. Pull-upsen började jag köra kipping men blev för lätt eftersom vi körde en i taget så valde att gå över till strikta. Dock tungt i längden så körde med gummiband i slutet.

Igår var jag på Friskis för gyminstruktioner och något nytt de infört, nämligen funktionärssamtal. Ska tydligen äga rum en gång per termin. Fick chansen att kommentera lite på möbleringen i gymmet och diskuterade även eventuella vidareutbildningar. Vill gå steg 3 (har gått steg 1 och 2) samt en workshop-utbildning så man har möjlighet att leda workshops, vore kul!

I övrigt var gårdagen en planerad vilodag så körde bara lite stretch samt en utåtrotations-övning för axeln.

Även idag har jag valt att ta en vilodag. Har haft syrakänningar i benen jättelänge nu så att bygga på det med ett benpass på Nordic kändes inte helt bra. Dessutom vill inte min vänstra ljumske ge med sig alls. Och axeln känns inte heller särskilt rolig så vila är nog inte fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0