De förlorade styrkefrivändningarna

Jag kan inte frivända längre! Vet inte vad som har hänt men på senaste har mina styrke- och hängstyrkefrivändningar blivit jättedåliga. Otroligt frustrerande! Har inte haft klockren teknik innan men så här har det aldrig känts!

Tränade på Friskis Sveavägen idag och lade fokus på hängstyrkefrivändningar som styrkemoment. Eller styrka och styrka, körde alternerande mellan 35 och 40 kg i hopp om att hitta den förlorade tekniken, men icke...

Efter det blev jag riktigt omotiverad och körde lite övningar sporadiskt. Var dessutom jättemycket folk på gymmet så hade begränsad plats att vara på. Blev lite pistols (har verkligen gått framåt i rörligheten här!), toes to bar, rehabövningar och testade slutligen mitt max i strikta chins (med vanligt pull ups grepp). Med omvänt grepp kan jag göra ganska många men med "rättvänt" grepp har jag aldrig gjort mer än 1. Idag lyckades jag dock med 4 st! Och då var jag verkligen helt utsträckt i bottenläget mellan repetitionerna, körde väldigt långsamt. Det är jag nöjd med trots ganska få chins, har alltid varit väldigt svag i bröstryggen men det här visar ju att det går framåt i alla fall!

Sedan avslutade jag med en WOD bestående av:

15-12-9

Hängfrivändningar (40 kg)
Sit ups (dubbla antalet, dvs 30-24-18)

Ingen tid att notera då jag blev störd ett flertal gånger under passets gång. Hängfrivändningarna sitter som de ska i alla fall, kändes riktigt lätta idag! Skönt! Tänkte köra 21-15-9 först men valde färre repetitioner så jag vågade köra tyngre vikt på frivändningarna.

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte körde "Elisabeth" på Nordic istället, riktigt tråkig träning på Friskis idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0