Lite uppdatering!

Längesedan jag uppdaterade här, fullt upp och är sedan i torsdags på träningsläger i Östersund!

I tisdags hade jag först två gyminstruktioner och sedan gav jag mig på min ryckserie som jag fått av Rickard. Kändes riktigt bra! Ska egentligen köras med en 5/10 kg stång men fanns ingen lättare än 20 kg så körde på den. Serien avslutades med 5 ryck på 30 kg som kändes förvånansvärt lätta! Kom inte ordentligt under stången på en gång men nästan så det går framåt i alla fall! Körde även lite axelrehab grejer.

I onsdags blev det dagens pass på Nordic. Var ben som stod på schemat, tyvärr. Om det var någonstans jag var trött så var det i benen. Men ville köra passet ändå eftersom jag inte skulle hinna med något mer CrossFit pass den här veckan. Fick snudd på syra i benen under uppvärmningen, inte idealt...

Knäböj: 5-5-5-5, 40-50-60-60 kg. Fick till ett bra djup i knäböjen och med ett tips om att jag ska tänka att någon försöker trycka mina knän inåt och att jag därmed måste press knäna utåt blev dessutom knäna helt OK!

Sedan dagens WOD:

Varje minut under 12 min ska dessa övningar utföras:

4 hängfrivändningar (35/30 kg)
12 knäböj
2 burpees

Resultat: Hann med allt under 12 varv, men efter 4 varv bytte jag vikt från 35 kg till 30 kg på stången. Syra i benen! Knäböjen var värst, supertunga. Som sagt, inget idealt pass för mina trötta ben.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0