Övning ger färdighet!

Sedan mitt besök hos kiropraktorn i december har jag gjort mina rehab-övningar regelbundet och det verkar ha gett resultat! Tillsammans med nötande av pistols och långa stunder sittandes i squat-position. Märkte det tydligt under dagens första styrkefokus.

Körde egen träning på Nordic idag. Efter rehab-övningarna som uppvärmning och lite annat uppmjukande gav jag mig på dagens styrka.

Overhead squat: 5-5-5-5-2-2, 20-30-40-45(PR)-45-40 kg.

OHS har aldrig känts så stabila som idag. Inte testat 45 kg tidigare och tänkte mest testa vikten men det kändes så bra så blev en femma! Sedan skulle jag ge mig på ett set till men efter andra repetitionen skevade höger handled till sig så fick avbryta. Testade 40 kg efter det men gjorde ont i handleden så avbröt även det setet. Känns inget nu så var nog bara något tillfälligt.
Känns i alla fall som om jag blivit mer upprätt och tycker det ser ut så i filmen nedan också. Djupet är dock på gränsen, får jobba på att gå under 90 grader!


OHS 40 kg.

Styrkefrivändning
: 5-5-5-5, 30-40-40-40 kg. Samt många fler i tekniksyfte (35-40 kg). Gick bättre än sist men känns forfarande väldigt ineffektivt.

Sedan 4 x 500 m rodd. Måste se till att ro mer, fruktansvärt jobbigt! Siktade på att hålla mig runt 2 min, dvs ett tempo jag ska kunna hålla när rodd är med i en WOD. Hamnade mellan 2.00-2.05 per varv, helt OK. Men som sagt, mer rodd ska in i min träning! Konditionen är allt annat än på topp just nu.

Imorgon ska jag till kiropraktorn igen, blir intressant och se vad han har att säga då. Tänkte ha en vilodag i och med det (ingen träning efter behandling) men ska nog försöka gå på ett morgonpass på Nordic eftersom kiropraktor-besöket är först på eftermiddagen. Styrkefrivändning på schemat (ettor), behöver all hjälp jag kan få där! Dock tveksamt om jag kan sätta något nytt PR med rådande teknik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0