Stöt och stötvågsbehandling

Japp, det är vad jag gått igenom efter jobbet idag! :)

Började på Nordic med en timmes personlig träning med Rickard. Idag gick vi igenom stöt och alla dess delmoment. Mycket givande! 

Teknik i olika frivändningsövningar med 40 kg på stången. Sedan några stycken på 50 kg. Blev även någon frivändning på 55 kg och lite oväntat en styrkefrivändning på 60 kg (PR)! Planen var att det skulle vara en djup frivändning men vågade mig inte under stången så blev en styrkefrivändning i stället! Vi gick även igen push och split jerk. Förutom teknik med enbart skivstänger blev det några repetitioner på 30 kg och sedan två split jerk på 45 kg, sedan sa tyvärr axeln i från. I vilket fall;

- Nu börjar vägen mot det perfekta rycket och den perfekta stöten! :)

På tal om axeln. Efter Nordic var det dags att åka ut till Solna och testa Kruses naprapat. Trodde jag visste ungefär vad jag kunde förvänta mig efter mina tidigare besök hos kiropraktorn men där fick jag snabbt tänkta om, lite mer kraftfull behandling här minst sagt. :) Blev väldigt mycket smärtsamt tryckande och knådande följt av några minuters behandling i form av stötvågor. Intressant metod. Ska tydligen vara väldigt effektivt vid exempelvis gamla ärrvävnader, som mitt axelont verkar komma ifrån. Ska bli otroligt intressant och se vilket resultat som kommer ut av de här behandlingarna!

Nu ska jag fortsätta massera/plåga mina benhinnor, varför kan det inte bara var en sak i taget som krånglar?!

Kommentarer
Postat av: Rickard

Du är grymt stark, Kristina! Hoppas att behandlingen ger resultat ihop med rehabprogrammet. Nu börjar, helt riktigt, vägen mot snygga och tunga lyft. Jag mailar dig det uppdaterade programmet, med stötdelen, greasing 2 och helgpasset, snart :)

2011-01-26 @ 00:28:48
URL: http://www.gym.crossfitnordic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0