Helgen som gått

Min kropp känns verkligen trasig. Det beror inte på att det blev sent igår utan på att samtliga skador/problem jag haft under senaste året just nu gör sig påminda samtidigt.

Höften kommer jag sannolikt få dras med tills eventuell operation.  Därtill är min högeraxel och trapezius inte alls bra och jag har dessutom känningar i benhinnorna på höger ben. Mina benhinnor förstår jag mig verkligen inte på. Fick problem med dem första gången förra sommaren. Oklart exakt vad som bidrog till det men alla boxhopp och diverse annat påfrestande för benhinnorna inom CrossFit bidrog sannoligt. Tillsammans med en ökad frekvens löpning. Sedan dess har jag haft ont till och från. Med tanke på hur lite jag gått eller överhuvudtaget ansträngt benhinnorna på senaste halvåret borde problemen försvunnit nu tycker jag! Men icke.

En vecka kvar och sedan tre veckor semester. Då blir det nog begränsat med träning vilket förhoppningsvis kommer gynna axeln.

-------------------------

I fredags besökte jag Friskis Kunsholmen för första gången, stor anläggning! De hade en bra "CrossFit-hörna" men begränsat med plats gjorde att det snabbt blev  trångt där. Kan i vilket fall definitivt tänka mig att köra där igen i! Åker man hemifrån är det dessutom närmaste Friskis och träna på (hållplats Fridhemsplan).


Riktigt dålig bild men bakom stället med skivstänger är "CrossFit-hörnan" och tillhörande stretchrum till vänster.

Tränade bland annat på handstående och bålövningar i ringar, bland annat skin the cat.

I styrkeväg blev det bara 5 x 5 av excentriska pull-ups pga känningar i axeln.

----------------------------

Gårdagen tillbringades några timmar vid Maltesholmsbadet och sedan grill och frisbeekastning hos en kompis vid Hammarbyhöjden. Han bodde bara några hundra meter från Hammarbybacken och en intilliggande fotbollsplan med tillhörand löparbanor - lyx!


Ytterligare en dålig bild, från frisbeekastningen.

Sedan skulle vi ut på stan men orkade inte ta oss till Stureplan och det mesta hade redan stängt på Söder, kom i väg väldigt sent,  så blev till att åka hem istället.

---------------------------------

Idag körde jag hemmaträning, fokus på ben och bål. Liknande onsdagens träning men utan benspark och vader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0