Plankan

Fick långtråkigt och började köra lite bålövningar hemma, alltid bra att träna det! :)

Avslutade med plankan. Hade bara tänkt stå några intervaller men kändes så lätt så jag valde att stå kvar längre än de tänkta 3 minuterna. Hade inte ens börjat skaka i kroppen vilket annars är en bra indikator på att det börjar bli jobbigt. :) 

Började fundera på om jag kunde klara 5 minuter. När timern visar 5 minuter blankt ger psyket upp, står 10 sekunder till men finns inte huvudet med så går det inte längre. Ångrar så här i efterhand att jag gav upp då det kändes som om jag kunde stå betydligt längre men eftersom jag satte upp en inre gräns på 5 min var det kört redan när jag tänkte den tanken. Axlarna blev dock sega, känns att högeraxeln inte riktigt är med som den ska.

Kan i alla fall nöjt konstatera att jag knappt rubbade min plankan position på de minutrarna och att det finns mer att hämta en annan dag! :) Och att plankan verkligen är en mental utmaning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0