Saknar Nordic

Idag har jag varit hos kiropraktorn. 3 veckor sedan senast och det hade inte gått tillbaka mycket alls, det var med andra ord inte så mycket att fixa. Fokus låg faktiskt på axeln. Den har känts knepig på senaste och mycket riktigt fungerade den inte alls som den skulle, men nu känns det bättre! Fick dock kasta om i träningen och köra ett ben- och bålpass istället för överkroppspass som jag tänkt.

Blev träning på Friskis. Som vanligt var diverse CrossFit folk där och jag börjar bli riktigt trött och frustrerad på att inte kunna köra det jag vill. Eller börjar och börjar... Har varit det enda sedan den här skiten började.

Den ena anledningarna till att jag håller mig borta från CFN är att jag vet att jag bara kommer bli deprimerad av att se folk köra och veta att jag själv inte kan köra fullt ut. Den andra är helt enkelt att passen inte passar min höft. Så det är lite smått frustrerande när massa folk kör CrossFit på Friskis också...

Så här vill jag känna mig efter en träning!


Efter en WOD på Nordic i höstas.

Dagens träning:

Ben: Excentrisk benspark, baksida lår på boll, enbens höftlyft, squat mot vägg med pilatesboll, jägarvila (några minuter totalt), excentrisk vadpress.

Bål: 3 x 15 av diagonaler och fällkniv på boll, 4 x 10 fällkniv med boll (6 kg), sidoplankan (3 x 1 min på vardera sida), diagonaler på pilatesboll (rygg).


Gruppbild från sista passet jag var på innan träningslägret i Östersund i Januari. Ser lagom glad ut, kanske visste vad som väntade efter den helgen...


Stretch efter samma pass, nu är jag i alla fall rörligare än då!

Saknar CrossFit Nordic och allt folk där!!

-----------------------------------

Ingen träning alls under helgen som gått tyvärr. Hann inte i lördags och i söndags spöregnade det så den planerade uteträningen kändes inte alls lockande eller möjlig för den delen. Övningar i romerska ringar i hällregn är nog inte att rekommendera... Väl hemma i Sthlm hade jag ingen ork. Man blir trött av köra bil när det är så mycket bilar och köer!!



 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag saknar det också,som tusan! Och precis som du så håller jag mig därifrån..jag kan inte göra någonting "lagom" eller "lite" så går jag dit får jag väl vila ett år eller två till. SNAAART gumman måste vi också bli friska och hela och få träna ordentligt!

Kram på dig!

2011-06-27 @ 21:47:38
URL: http://www.martinasjokvist.shapemeup.se
Postat av: Kristina

Det tycker jag med!! Kram

2011-06-27 @ 23:55:41
URL: http://stinastone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0