En spännande dag på jobbet!

Haha, gårdagens jobbdag kommer jag sent glömma - vilken dag! Kan inte dela med mig av allt här men nedan följer ett urval!

Dagen började bra med ihop montering av Sodarvagnarna, tillhörande drag och däck skulle på och jag är numera expert på att montera fast drag! :)


Sodarvagnarna är färdigmonterade och vi är på väg!

Någon kilometer från där vi hämtat Sodarna passerar vi en tågövergång och kollegans släp hoppar av mitt på vägen (hade inte klickat i ordentligt) och lämnar mig ståendes med min vagn innanför bommarna.


Lyckas precis få fram ekipaget så vi kom bortanför bommarna, det tappade släpet stod verkligen mitt i vägen och gjorde det onödigt krångligt. :)

Sedan händer det ena efter det andra under dagen men kan nog inte sprida för mycket info om det här. :)

Längre fram på kvällen efter X antal problem fattade vi ett så här i efterhand väldigt dåligt beslut. Vi ca 19.30 valde vi mellan att åka och lämna en Sodar på tänkt plats eller köra till Pajala för att sova. Givetvis väljer vi det förstnämnda och hamnar efter någon mil i nedanstående situation.



Fick ett bra träningspass när vi försökte få loss bilen, plus ett täcke av lera över mig, men tyvärr gick det inte så vi fick vackert invänta någon som kunde dra loss oss.

Väl uppe på fast mark hade klockan blivit alldeles för mycket men vi hade ytterligare en Sodar kvar som skulle vidare längs med vägen och kl 00.30 når vi avsedd plats. Lagom tid på dygnet för ett sitebesök. :)

Sedan bar det äntligen av till Pajala för att sova men när vi väl anländer vid tvåtiden är det givetvis låst, trots att vi meddelat när vi skulle komma fram. Lyckas efter ett tag få tag på hotellägaren och kan äntligen få några timmars välbehövlig sömn!


Kl 02.00 fotat från hotelrummet i Pajala - midnattssolen är generellt jobbig tycker jag men den var riktigt bra att ha under nattens strapatser!


Med andra ord hanns ingen "riktig" träning med igår och inte blev det någon i dag heller. Kom återigen sent till hotellet (är i Kiruna igen) och pga brist på sömn, mat och ork blev det ingen träning i dag heller. Det går bra det här...

Avsutar med en bild från ett besök vid en vindkraftpark idag. En dag som för övrigt gått betydligt bättre än gårdagen!


En ren mitt i vindkraftparken i Aapua.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0