Strikt bar muscle-up!

I dag blev det träning på Friskis. Startade med axelrehab och sedan:

Ringrodd: 4 x 10

Latsdrag: 4 x 10

Flyes i kabelmaskin: 4 x 10

Kb-press: 8-8-7-6-6, 12-12-14-14-14 kg

Körde även några strikta pull-ups men av någon anledning spänner det i höftleden när det blir tungt så gav upp efter ett set. Bestämde mig istället för att testa på bar muscle-up, aldrig testat att köra strikt. Efter några halvtappra försök vilade jag lite längre, drog mig upp lite hastigare och helt plötsligt hade jag satt en strikt bar muscle-up! Skoj!

Träffade på Hannes Heins på gymmet som även han såg till att sätta sin första strikta bar mucle-up, han hade i och för sig inte testat innan! :) Trevlig och grymt stark person!


Exempel på hur en strikt bar muscle-up kan se ut, såg dock lite mer ansträngt ut när jag gjorde det. :) Det han gör på tillbakavägen gjorde jag inte men kanske kan vara något att lägga in i träningen!

------------------------------------------

Sedan en icke träningsrelaterad reflektion jag gjorde idag.

När jag klev ut på Strandvägen idag efter jobbet kände jag en bekant lukt i luften som jag automatiskt förknippar med capz! Med andra ord öllukt. Det är studenttider och lastbilarna åker runt med massa studenter som sprider öl över sig själva och gatorna.

Capz är för den oinsatte en typisk studentgrej man kommer i kontakt med, i alla fall jag, på Universitetet. Man sitter i ring och kastar kapsyler i glas och missar man ett glas efter att ha utmanat någon i en duell får man dricka det man har i sitt eget glas. Ytterst hygieniskt. När jag pluggade i Göteborg var jag grym på capz och att man hade overall var mycket praktiskt vid dessa tillfällen! :)


En capz-cirkel som dokumenterades för X antal år sedan i slutet av en vanlig festkväll på Chalmers!

Lite osunt att ha med det i min träningsblogg men jag kan bara konstatera att jag är glad att man inte lever som förr i vissa avseenden! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0