Upp och ner

Jag vet att jag är sned  i kroppen och det blev extra uppenbart när jag körde lite HSPU idag. När jag står som på bilden nedan känns det som om jag står rakt. Efter korrigering till att jag står rakt på riktigt känns det jätteskevt. Man ser snedheten tydligt när jag kör OHS också (dock ett antal månader sen nu...).

När jag fick mina kipping pull-ups filmade för ett halvår sedan såg man också tydligt att jag drar snett, se film nedan. I mina excentriska pull-ups ser jag också stor skillnad, ena axeln hänger inte med den andra, men har börjt köra dem framför en spegel så jag kan korrigera när jag kör. Känner ju som sagt inte att jag kör snett!


Handstående inför en HSPU. Ser något vriden ut, ingen rakhet i kroppen...


Pull-ups där man tydligt ser att jag drar mer med höger arm.

Förutom analyserande av min HSPU blev det följande träning idag:

Strikta pull-ups: 7-6-5-4-3, nytt PR med 7 st!

Latsdrag: 4 x 10

Strikta HSPU: 5 st lite random

Och diverse arm och stabilitetsträning. Träningsvärk i större delen av kroppen så fick räcka så.

----------------------------------------------

Igår hade jag först en gyminstruktion och sedan blev det benträning och lite bål:

Excentrisk benspark, excentrisk lårcurl, omvänd finne, enbens höftlyft, tåhäv, diagonaler på pilatesboll, ryggresning, fällkniv på boll, diagonaler.

Jag har nog äntligen börjat aktivera mina core muskler på rätt sätt när jag kör. I måndags körde jag inget som var direkt träning för magen (dock indirekt i samtliga) och hade ändå ordentlig träningsvärk i magen i går. Kände det även i mina HSPU idag, brukat få ont i ländryggen när jag kör men kändes riktigt bra.

I övrigt bjöd gårdagen på både bra och dåliga nyheter för min eländiga höft. Jag har fått en tid hos en sjukymnast på Artro (via min sjukgymnast på Fysiocenter) vecka 26 men fick även samma dag besked om väntetid till läkare på Artro: sannolikt mer än 3 mån!! Men har skrivit upp mig på återbudslistan och förhoppningen är att sjukgymnasten på Artro ska kunna påskynda min remiss så helt hopplöst är det ändå inte. Får nog inse att jag inte kan köra SM i år i alla fall. De har släppt datumen för SM och det är redan i mitten på oktober och det känns lite väl tight. Surt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0