Magnetröntgen

Dags för ytterligare en blogguppdatering kanske. En gång i veckan känns lagom när de inte går att fylla ut med träning!

I fredags var jag på Sabbatsbergs sjukhus för magnetröntgen. Obehagligt ställe. Tycker annars om sjukhus men Sabbatsberg kändes mest som en gammal sliten lagerlokal med skumma korridorer och rum här och var. 

Själva magnetröntgen var avklarad på 20 minuter. Har inte svårt för trånga utrymmen men det var skönt att slippa ligga där allt för längre. Som man kan se på bilden nedan är det inte jättegott om plats. Var dessutom högt och intensivt knackande som hördes väldigt väl trots hörlurar. Glad att det inte var huvudet som skulle röntgas i alla fall!


Magnetröntgen.

På kvällen sen var jag och Hannes och såg "The fighter" på bio, bra film! Blev sugen på att börja köra thaiboxning igen!

I söndags var jag en sväng förbi CFN för att testa att köra överkropp igen. Gick bättre än sist men tog det lugnt. Blev några åttor i press samt bänkpress. Axeln känns bättre än på riktig länge så det är ju alltid något att glädja sig åt!

I går blev det slutspelshockey på Hovet, Djurgården-Luleå. Bra match men kan konstatera att jag fortfarande inte sett en match i Stockholm, sett ett antal genom åren på Hovet och i Globen, när rätt lag har vunnit. Alltid Stockholmslagen som gått segrande därifrån.

-------------------------------

Snart börjar CrossFit Games Open, tråkigt att inte kunna vara med. Riktigt dålig timing på den här skadan. Tyckte det räckte med att missa hela Vasaloppsveckan.

Ser med blandade känsor fram emot läkarbesöket på fredag då jag ska få reda på resultatet av röntgen. Borde efter det kunna förkasta vissa diagnoser jag ställt på mig själv via google i alla fall. :) Helt livsfarligt att googla på de symptom man har, lätt att bli hypokondriker! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0