Nya tag!

Nu börjar det klarna lite, eller vissa saker kan i alla fall uteslutas, så kommer sakta men säkert återgå till normal träning i den mån det går.

Var hos läkaren igår och fick resultatet från MRT: visade ingenting onormalt. Niklas (min naprapat) skickade mig till läkaren för att utesluta eller diagnostisera eventuell inflammation eller stressfraktur och det verkar som att båda kan uteslutas. Därmed kommer det bli några ytterligare naprapat-besök för att försöka få ordning på det.

Segt att fortfarande inte veta vad det är men i och med att "worst case" kunnat uteslutas vågar jag mig i alla fall tillbaka till träningen! Läkaren trodde inte att det var någon fara att träna med smärtan men det är ju ingenting som jag gynnas av i mina lyft och knäböj direkt...

--------------------------------

I övrigt var jag på Friskis i torsdags och körde lite överkropp; latsdrag, rodd och rehabövningar för axeln.

I går efter jobbet var det återigen dags för hockey, kvartsfinal 6, den här gången i ett fullsatt Globen. Ställdes under matchen för två dilemman:

Dilemma 1: Klacken ropar "Den som inte hoppar är ett gnagarsvin", pest eller kolera?

Dilemma 2: Klacken ropar "Om ni älskar Djurgården stå upp" vilket leder till att alla runt i kring ställer sig upp och skymmer sikten mitt under ett Luleå anfall, som man givetvis inte vill missa, och därmed måste man ställa sig upp om man vill se.

Spännande match i alla fall och nu får Luleå se till att vinna imorgon!


Djurgården-Luleå i går i Globen.

Trots världens sämsta uppladdning och i slutskedet av en förkylning kommer jag faktiskt försöka ta mig an WOD1 för CrossFit Games Open imorgon. Får bli filmning så är bara och hoppas att inget strular!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0