Första "benträningen" på länge!

Vad tråkigt det är att inte kunna träna som man vill! Har dock tränat dagligen den här veckan.

I söndags bar det av en sväng till CFN. Planen var att köra WOD 1 från CrossFit Games Open men det som satt kvar av förkylningen gjorde att det kändes enormt segt att få upp puls. Det faktum att jag inte kört kondition alls de senaste veckorna bidrog givetvis också. Dessutom, väl på plats, vågade jag inte utsätta ljumsken för 10 min AMRAP med höftrörelser så tog mig igenom ett varv + 30 DU och lät det vara sen.

WOD:en består som helhet av 10 min AMRAP:

30 DU
15 Power snatch (25 kg)

Blev några power snatch innan också och fick lite tips om hur man kunde köra power snatch så de går snabbare. Skevt att tänka bort viss mån av teknik för snabbhet!

Istället blev det lite axelrehab och diverse annat. Lyckades göra mina första chest to bar pull-ups bland annat och fick till flera på raken, skoj!

----------------------------

I måndags blev det träning på Friskis Sveavägen. Kommer dock inte ihåg vad jag körde :)

----------------------------

I tisdags var det dags för gyminstruktioner på Friskis City och tränade därefter lite själv. Var hos naprapaten på morgonen och fick lite övningar som jag skulle testa och köra några dagar. Det mesta i maskin (i rehabsyfte fyller de en bra funktion) och allt med fokus på den excentriska fasen. Kul att köra ben i alla fall, var några veckor sedan!

Övningarna består av 3 x 8 av benspark, lårcurl, benpress (stanna innan "onda" läget), specifik ljumskövning samt magövning. Dessutom lagom mängd stretch, dvs ingen överdriven stretch.

Körde även lite ryggövningar.

----------------------------

I onsdags blev det Friskis Sveavägen. Körde rehabövningarna för ljumsken (ska köra dem tre dagar i rad, dvs tills nästa besök hos naprapaten), axelrehab och sedan lite överkropp.

Bänkpress
: 5-5-5-5-5, 40-42,5-45-47,5-47,5 kg. Kändes bra, skönt att kunna träna något fullt ut i alla fall!

Bottoms up kb-pressar: 8/8-5/5-5/5-5/5, 8-12-12-12 kg. Har börjat köra den här övningen regelbundet, känns stabilare och stabilare för varje gång!

Avslutade med 2 x 20 snabba armhävningar.

----------------------------

Idag
blev det Friskis City för rehabövningar (ljumske) och lite annat.

Strikta pull-ups
: 6-4-4-3-6. De fyra första seten med vanligt grepp och sista setet med omvänt grepp. 6 repetitioner med det greppet är PR!

Ring rodd
: 5 x 10

Sedan diverse överkropp och vader.

----------------------------

Har säkert glömt något jag tränat i veckan men så får det vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0