Framsteg!

Den här veckan har ljumsken/höften känts betydligt bättre än tidigare, blivit av med en viss rörelsesmärta som jag haft i 3 månaders tid! Har gått några gånger hos en kiropraktor (har ju inte testat det innan) och han verkar helt klart vara på rätt väg. Men det gäller att inte ta ut något i förskott. Räcker fortfarande med en för lång promenad eller lite för tung benbelastning så blir det stelt. Dock skönt att det äntligen verkar gå åt rätt håll!

Och så träningsupdatering innan jag glömmer, inte världens roligaste dock... Längtar tills jag får köra olympiska lyft och allt annat roligt jag inte kört på evigheter!

Söndag: Lätt hemmaträning för benen.
 
Måndag: 10 x 10 armhävningar, diverse armträning, och avslutningsvis 5 x 10 armhävningar.
Kiropraktorbesök på förmiddagen.

Tisdag:
"Lagom" benträning på Friskis. Även lite bålövningar.

Onsdag:
Vila.

Idag:
Besök hos sjukgymnasten. Hans kollega på Artro Clinic ska boka in mig på en tid där, blir intressant och se vad han har att säga om saken.

Träning på Friskis. Axelrehab och sedan lite styrka.

Strikta muscle-ups: 1-1-1. Kul att kunna lägga in som en del i träningen! :) Riktigt rolig övning!

Strikta pull-ups
: 5-4-4-3. Inte min dag idag.

Sittande rodd:
4 x 10

Latsdrag: 3 x 10

Hängande ryggresning: 3 x 10

----------------------------

I morgon blir det pressfokus om axeln känns bra.

Sedan blir det lugnt på träningsfronten då jag ska iväg på konferens med jobbet Lördag-Måndag. Konferensen börjar med invigning av vår vindkraftpark i Brahehus. Ska bli kul att gå på då jag jobbat en hel del med projektet och bland annat står bakom turbinernas placeringar, dvs layouten! :)


Bild från rastplatsen vid Brahehus. Källa:O2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0